معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی، گفت: به منظور بسط و توسعه عدالت آموزشی؛ درسنامه ۲۰ درصد محتوای کتب درسی دوره ابتدایی تهیه و به مناطق آموزشی استان مرکزی ارسال شد.
کد خبر: ۸۹۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۸ 07 September 2020


به گزارش تابناک مرکزی، علی محمد غلامی افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و لزوم اجرای دستورالعمل های بهداشتی در خصوص فعالیت آموزشی مدارس و نیز استفاده از ظرفیت فضای مجازی به منظور استمرار و تداوم امر آموزش در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، تمامی دروس دوره ابتدایی، همچنین تکالیف مهارت محور در پایه های مختلف به صورت الکترونیکی تولید و همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید به صورت کامل در شبکه شاد بارگذاری شده است.
وی اظهار داشت: به منظور بسط و توسعه عدالت آموزشی، با شناسایی دانش آموزانی که بنابر عوامل مختلف امکان استفاده از فضای مجازی را ندارند، گروه های آموزشی استان مرکزی اقدام به تولید درسنامه (خودآموز درس) برای ۲۰درصد محتوای ابتدای سال کرده است و پیش از شروع سال تحصیلی به منظور استفاده دانش آموزان به مناطق پانزدهگانه آموزشی استان ارسال شد.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی با بیان اینکه تهیه درسنامه های مذکور به دلیل ماهیت پایه اول ابتدایی، شامل کتب دانش آموزان پایه اول نمی شود، ادامه داد: تهیه درسنامه محتوای باقی مانده در طی سال تحصیلی و پس از اخذ بازخورد دانش آموزان و اولیا در خصوص کیفیت محتوای بخش اول توسط گروه های آموزشی استان، انجام خواهد شد.
غلامی افزود: به منظور پوشش دانش آموزان روستایی مناطق محروم و بدون شبکه اینترنت، محتوای الکترونیک تولید شده در استان در قالب CD و DVD تهیه و از سوی مناطق آموزشی استان در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است.
وی سپس به موضوع شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیلی در استان مرکزی پرداخت و گفت: آمار اسمی دانش آموزان به دو شکل با آدرس و بدون آدرس از وزارت آموزش و پرورش تحویل و بعد از تفکیک در اختیار مناطق آموزشی استان قرار گرفته است و با توجه به اینکه این امر نیازمند پیگیری مستمر می باشد همکاران ما در طی سال تحصیلی اقدام به رصد وضعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل نموده و سعی خواهیم کرد تا پایان مهرماه دانش آموزان مذکور تا حد ممکن شناسایی و به چرخه آموزش بازگردانده شوند.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان مرکزی یادآور شد: در همین راستا مجمع خیرین حامی دانش آموزان بازمانده از تحصیل به صورت کاملا خودجوش و مردمی تشکیل و پس از تهیه و تصویب اساسنامه این مجمع، ارائه خدمات به دانش آموزان بازمانده از تحصیل به شکل جامع تر پیگیری خواهد شد.
غلامی در پایان با اشاره به اجرای برنامه ویژه مدرسه، "بوم" در سال تحصیلی گذشته در مدارس دوره ابتدایی استان مرکزی گفت: برنامه بوم با هدف بسط و گسترش سیاست های مدرسه محوری مطابق با اهداف سند تحول بنیادین، در تمامی مدارس دوره دوم ابتدایی استان مرکزی یعنی پایه های چهارم، پنجم و ششم به اجرا در آمد.
وی افزود: مطابق با دستورالعمل برنامه ویژه مدرسه «بوم» به مدیران مدارس تأکید شد، مطابق با اقلیم و زیست بوم هر منطقه اقدام به اجرای برنامه هایی جالب، شاد، آموزشی و بکر برای مدرسه، منطقه، روستا و شهر خود در قالب برنامه ویژه مدرسه "بوم"کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار