کد خبر: ۸۹۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ 07 September 2020

 

۱۷ شهریور و آخرین خبرهای کرونایی استان‌ها

استان ها- ایرنا- این روزها با بازگشایی مدارس نگرانی ها از شیوع ویروس کرونا وجهه دیگری به خود گرفته است و وضعیت قرمز و هشدار تعدادی از استان ها، مسوولان و در کنار آن خانواده ها را برآن داشته تا در این شرایط امن ترین فضا برای تحصیل دانش آموزان را فراهم کنند.

با آغاز سال تحصیلی جدید رنگ و بوی سال های قبل و ماه مدرسه به مشام نمی رسد، دانش آموزان با تقسیم بندی در تعداد محدود راهی مدرسه و کلاس درس شده اند و دیگر در حیاط مدرسه از شلوغی و غوغای بچه ها خبری نیست.

نکات بهداشتی با تلاش کادر مدرسه و اولیا دانش آموزان تا حدود زیادی رعایت شده اما دلواپسی ها همچنان وجود دارد چرا که شاید برخی دانش آموزان هنوز با این شیوه زندگی عادت نکرده و چندان مقید به اعمال موارد بهداشتی نیستند و از سوی دیگر محدودیت فضاهای آموزشی نیز این اجازه را نمی دهد که بچه ها با خیال راحت در محیط مدرسه حضور داشته باشند و مفاد اعلام شده از سوی ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنند.

این نگرانی برای خانواده هایی که امسال فرزندانشان را راهی کلاس اول کرده اند بیشتر به چشم می خورد زیرا به اقتضای سنی این گروه از دانش آموزان هنوز در فضای کودکی هستند و نسبت به مواردی که باید در اولویت مسائل بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا قرار گیرد، بی توجه و بی اطلاع هستند.

ترس ودلهره از شیوع بیماری کووید ۱۹ آنجا بیشتر می شود که بنا بر اظهارات مسوولان ستاد مقابله با کرونا هنوز بسیاری از استان ها و شهرها در وضعیت قرمز و یا هشدار کرونایی قرار دارند و روزانه بیش از یکصد نفر در کشور در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند و حدود دو هزار نفر نیز به آمار مبتلایان اضافه می شود.

از گیلانغرب خبر رسیده است که مدیر شبکه بهداشت و درمان این شهرستان اعلام کرده است که  در چند روز گذشته با افزایش تعداد افراد مثبت، مجموع افراد مبتلا به ویروس کرونا در این شهرستان از ابتدای شیوع این بیماری ویروسی به ۲۳۹ نفر و شمار فوتی ها نیز به ۱۷ مورد رسیده و این شهرستان در وعیت قرمز قرار دارد.

دکتر شاپور جهانی روز دوشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان گیلانغرب، راه قطع زنجیره ابتلا به بیماری کرونا را استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و موازین بهداشتی عنوان کرد و از عموم مردم خواست تا توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی نسبت به کاهش بیماری کرونا کمک کنند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی البرز هم اعلام کرد که با انتقال ۶۱ بیمار جدید به بیمارستان ها، شمار بستری شدگان کرونا در این استان به ۱۵ هزارو ۸۴۱ نفر رسید.

دکتر محمد فتحی گفت : از مجموع  ۱۵ هزارو ۸۴۱ نفر بستری شده در بیمارستان های استان نتایج آزمایش  ۱۵ هزار و ۴۰۲ نفرد قطعی مثبت کرونا بوده است و از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۴هزار و ۴۵۶ نفر  از مراکز درمانی ترخیص شده که ۴۷ نفر آنان در ۲۴ ساعت گذشته بهبود یافتند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۳۹۵ نفر شامل موارد  قطعی ، محتمل و مشکوک  در مراکز درمانی بستری هستند، افزود: در ۲۴ساعت گذشته تعداد ۶۹۲ نفر با علائم مشکوک کرونا  به مراکز درمانی و بهداشتی  استان مراجعه کردند که ۶۱ نفر آنان  بستری شدند.

هر چند ارائه آمار مبتلایان و فوتی های ناشی از کرونا در نقاط مختلف کشور اضطراب آور است اما باید توجه داشت که رعایت موازین بهداشتی می تواند به کاهش روند شیوع بسیار کمک کند.

خبرنگاران مراکز و دفاتر استانی ایرنا نیز در جریان شوق و شور بچه ها بعد از چندین ماه برای حضور در مدرسه و دلشوره های والدین دست به قلم شدند تا این دغدغه ها را بازگو کرده و اقدامات مسوولان آموزشی را برای محافظت از فرزندان این سرزمین و ارائه آموزش در فضای ایمن به رشته تحریر درآورند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود:

 

مدارس استان سمنان حق اخذ رضایت‌نامه از اولیا به خاطر کرونا را ندارند

حلقه مادرانی نگران گرد معلم شکوفه‌ها

شوق مدرسه و استرس کرونا

پیشگیری از کرونا با چتر خود مراقبتی

ازدحام والدین در مدارس در روزهای کرونایی نگران کننده است

ضدعفونی واحدهای آموزشی گیلان مستمر پایش می شود

دانش آموزان نسبت به دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس آگاه شوند

سختی آموزش استثنایی در شرایط کرونا مضاعف است

کرونا پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان خراسان شمالی را کاهش داد

مدارس شهر کرمانشاه با حفظ موازین بهداشتی پیشگیری از کرونا

طرح نظارت میدانی از مدارس البرز آغاز شد

 

 

کرونا و خسارت هایی که پایان ندارد

کرونا بیش از ۹۵ درصد به گردشگری گناباد خسارت وارد کرد

۲۹۸ باشگاه ورزشی ایلام برای دریافت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند

درخواست ۳۵ واحد گلخانه محلات برای دریافت تسهیلات خسارت کرونا تائید شد

درب مدارس فوتبال زنجان در سایه سنگین کرونا بسته است

کرونا بیشترین خسارت را به گردشگری خوزستان وارد کرد

کرونا، صادرات آبزی از آذربایجان‌غربی را حدود ۲۰ درصد کمتر می‌کند

 

 

گزارش های کرونایی 

سرگذشت عروسی‌های ناکام از کرونا

هرمزگان روی لبه تیغ کرونا

پیشگیری از کرونا با چتر خود مراقبتی

 

تازه‌ترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونایی در کشور

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با فوت ۱۱۷ بیمار کرونای دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۲۲ هزار و ۴۱۰ نفر رسید و ۲۸ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا قرار دارند.

سیما سادات لاری درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از این ویروس افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( ۱۷ شهریور ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۱۵۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و هزار و ۱۱۶ نفر بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۸۸ هزار و ۸۱۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تاکنون ۳۳۵ هزار و ۵۷۲ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. همچنین ۳۷۳۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون سه میلیون و ۴۰۶ هزار و ۵۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری با اعلام اینکه ۱۳ استان کشور در وضعیت قرمز و ۱۵ استان در وضعیت هشدار هستند، افزود: بر اساس آخرین اطلاعات کرونا در کشور، استان های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان های آذربایجان غربی، البرز، فارس، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان و خوزستان در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

خبرنگاران مراکز و دفاتر استانی ایرنا در کنار مهمترین اخبار کرونایی، امروز (۱۷ شهریورماه) مطالب متنوع دیگری را در موضوعات گردشگری، توسعه ریلی، اختلاف نظر درباره خروج یک اثر تاریخی از فهرست آثار ملی و بررسی دلایل فرو نشست دشت های استان سمنان خبری کردند که در ادامه می خوانید:

سروآباد بر روی ریل توسعه

باغ‌سازی در همدان ممنوع، گسترش چتر نظارتی بازرسان

میش‌مرغ همچنان طناز طبیعت آذربایجان‌غربی

ظرفیت‌های گردشگری، بستری برای توسعه روابط اصفهان و سوییس

سرنوشت نامعلوم یک اثر تاریخی در حریم چهارباغ اصفهان

نبض کُند مشاغل سنتی آذربایجان‌غربی

وقتی کویر دهان می‌گشاید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار