2 اقامتگاه بوم‌گردی و یک مجتمع گردشگری که در زمره طرح‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس در هفته دولت به‌شمار می‌رود، در شهرستان‌های فارس افتتاح و کلنگ‌زنی شد.
کد خبر: ۸۹۶۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۳ 06 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در گزارش روز یکشنبه خود عنوان کرده است: یکی از این طرح‌ها، اقامتگاه بوم‌گردی در روستای سربست شهرستان سپیدان در ۸۰ کیلومتری شمال شیراز با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی سه نفر به‌ صورت مستقیم و پنج نفر به‌صورت غیرمستقیم است.

دیگر اقامتگاه بوم‌گردی مربوط به پارک ملی بختگان با ظرفیت اقامتی ۲۵ نفر است که در زمینی با 700 مترمربع زیربنا احداث شده و برای ساخت آن هفت میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل بانک توسعه تعاون و آورده سرمایه‌گذار هزینه شده و با افتتاح این طرح گردشگری، برای پنج نفر به ‌صورت مستقیم اشتغالزایی شده است.

افزون بر این، کلنگ‌زنی مجتمع گردشگری مهر خُنجشت اقلید نیز با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت صورت گرفت.

این مجتمع گردشگری که در زمینی با زیربنای پنج هزار مترمربع ساخته خواهد شد، برای ۱۲ نفر به‌طور مستقیم و برای ۲۰ نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، پیش از این از احداث و بهره‌برداری از ۳۲پروژه‌ در بخش‌های گردشگری، میراث‌فرهنگی، خدماتی، رفاهی و اقامتی این استان سخن گفته بود.

بنا به اظهار مصیب امیری، از این تعداد، ۲۸ طرح شامل اقامتگاه‌های بوم‌گردی، هتل‌آپارتمان، مهمانپذیر، اردوگاه گردشگری و تفریحی با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اعطای تسهیلات دولتی در فارس آماده بهره‌برداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار