کد خبر: ۸۹۵۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۱ 05 September 2020

 

فعال سازی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان موجب تحول این منطقه می شود

رشت - ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: فعال سازی ظرفیت و مصوبه قانونی منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان و بهره مندی مردم از مواهب آن، می‌تواند اقتصاد این شهر را متحول نماید.

 به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ، معدن و تجارت گیلان ، فرهاد دلق پوش روز شنبه در دیدار با نماینده مردم شهرستان های لاهیجان و سیاهکل در  رشت با اعلام آمادگی کامل برای رفع چالش ها و مشکلات پیش روی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان، اظهار داشت: افق و چشم‌انداز تصویب شده برای توسعه فعالیت‌های صنعتی با رعایت چارچوب و حفظ مواهب طبیعی و بدون صدمه به ظرفیت‌های خدادادی می‌تواند اشتغال جوانان و اقتصاد گیلان را اعتلاء دهد.
وی بهره مندی از توانمندی و ظرفیت های قانونی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را برای رفع مشکلات و نیل به شکوفایی اقتصادی  تاثیرگذار دانست و  در پاسخ به دغدغه نماینده منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در خصوص توسعه صنعتی، افزود : در این زمینه می‌توان در منطقه دیلمان با شناسایی محلی مناسب برای ایجاد صنایع تبدیلی و مرتبط با کشاورزی با هدف احداث شهرک صنعتی غیرآلاینده از ظرفیت های اقلیمی آنجا که سنخیت با فعالیت بومی آن منطقه و هماهنگی با سند آمایش سرزمینی هم داشته باشد، اقدام کرد.
رسول فرخی، نماینده منتخب مردم شریف لاهیجان و سیاهکل نیز در ادامه این دیدار خاطرنشان کرد : به دنبال حل و فصل تمامی مشکلات استان نیستیم ولی اگر بتوانیم دو مشکل از مشکلات عمده استان و شهرستان حوزه انتخابی را پیگیری و حل نماییم، مطلوب است.
 وی  اظهار داشت: پروژه‌هایی برای لاهیجان وسیاهکل قابل اجرا ست که زنجیره تامین و تولید آن از ابتدا تا انتها ایجاد شود و با اقلیم بومی سازگار و در مقابل تحریم‌ها نیز مقاوم باشد.
 فرخی،  پالایش مشکلات واحدهای نیمه تعطیل و مشکل دار را خواستار شد و گفت : در قالب کمیته ای برای دسته بندی مشکلات واحدهای مستقر در شهرکهای صنعتی لاهیجان و سیاهکل لازم است اقدام شود تا شاهد پویایی بیشتر بخش صنعت و اشتغال در منطقه باشیم.

منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان در سواحل سحرخیز محله لاهیجان قرار دارد  و در سال ۱۳۸۹به تصویب هیات دولت رسید .

شهرستان لاهیجان در ۴۰ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان و شهرستان سیاهکل با ۲ بخش مرکزی و دیلمان در ۵۵ کیلومتری شرق مرکز استان گیلان واقع است.

منطقه ویژه لاهیجان به سبب قرار داشتن در یکی از زیباترین سواحل دریای خزر سکوی مناسبی برای جهش اقتصادی ، توسعه استان و رونق گردشگری ارزیابی می  شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار