آنچه که در این گزارش آورده شده است واقعیتی تلخ از اثرات بی مسئولیتی برخی مدیران و تصمیم گیرندگان است که با ضعف مدیریتی خود همه درخواست های یک شهروند را در حد و اندازه یک استکان چای خلاصه کرده اند و تامین هم نمی شود!
کد خبر: ۸۹۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 02 September 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدتی است در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ، کمبود سلندر گاز مایع موجب گلایه شهروندان شده است به گونه ای که بسیاری را در شرایط بسیار سختی قرار داده است ! مشخص هم نیست پاسخگوی شرایط فعلی چه کسی است و اصلا قرار است این مشکل پیگیری شود یا نه!

پیرزنی که همه تقاضایش یک استکان چای بود!

شاید برای بسیاری از مردم شهر یاسوج مطرح شدن کمبود سیلندر گاز چندان به چشم نیاید چرا که دارای گاز شهری هستند و معمولا از مشقت تهیه سیلندر گاز مایع رها هستند اما هستند عده زیادی که در حواشی شهر یاسوج به دلایل مختلف که بخشی از آن هم متوجه ضعف دستگاه های خدمات رسان است ، هنوز مجبورند روزانه اقدام به تهیه سیلندر گاز مایع کنند!

یکی از مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد که ساکن تهران است طی تماسی با خبرنگار ما از وضعیت بغرنج پدر و مادر خود که در منطقه ای در حاشیه شهر یاسوج زندگی می کنند و در پی بی مسئولیتی مسئولان مشکلاتی را متحمل می شوند ، گلایه کرد.

این مخاطب توضیح داد با توجه به شرایط کاری مجبور به زندگی در تهران است اما پدر و مادر پیرش در یکی از مناطق حاشیه شهر یاسوج زندگی می کنند که در خانه محل سکونت خود به دلایلی که از نظر وی سهل انگاری شرکت گاز است ، گاز شهری وجود ندارد و ان ها مجبور به تهیه سیلندر گاز هستند.

این مخاطب ادامه می دهد با توجه به اینکه از پدر و مادرم دور هستم ، چند روز است که یک تاکسی بسیم را دربست به هر نقطه ای حتی منطقه دشتروم و دیگر روستاها برای تهیه سیلندر گاز فرستادم اما متاسفانه در هیچ منطقه ای پیدا نشد!

وی افزود : شاید برای بسیاری باورپذیر نباشد اما مادر پیرم چند روز است که نتوانسته است یک استکان چای بخورد چون خجالت می کشد از برخی همسایه ها که گاز شهری دارند ، بخواهد برای تهیه آب جوش به وی کمک کنند!

این مخاطب گلایه داشت که چرا باید مسئولین اینگونه در شناخت و درک وضعیت شهروندان بی مسئولیت باشند!؟ و چرا به این نکته توجه ندارند که مشتری سیلندر گاز یا روستائیان هستند و یا حاشیه نشینان که معمولا از کمترین امکانات برخوردارند و حتی بیشتر این افراد توان دفاع قانونی از حقوق خود را ندارند!

آنچه که در این گزارش آورده شده است واقعیتی تلخ از اثرات بی مسئولیتی برخی مدیران و تصمیم گیرندگان است که با ضعف مدیریتی خود همه درخواست های یک شهروند را در حد و اندازه یک استکان چای خلاصه کرده اند و تامین هم نمی شود!

بازتاب مشکل کمبود سیلندر گاز در دیگر رسانه ها

وضعیت به وجود آمده برخی رسانه های استان را هم به واکنش و تولید خبر و گزارش واداشته است ! فارس در این خصوص نوشت : از استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان یکی از صادر کنندگان نفت و گاز در ایران نام برده می‌شود که آوازه شرکت بهره‌‌برداری نفت و گاز گچساران از مرزها بیرون رفته است.

سخن امروز ما شاید هیچ ارتباطی با شرکت بهره‌‌برداری نفت و گاز گچساران و صادرات نفت و گاز نداشته باشد اما قیاس جالبی برای وضعیت کنونی استان و محرومیت‌های آن با داشته‌ها و ظرفیت‌هایی است که وجود دارد.

وقتی می‌خوانیم و می‌شنویم که 25 درصد از نفت و گاز ایران برای صادرات از استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر گچساران است و در سوی دیگر اخبار همه روزه از نایاب شدن کپسول گاز در استان داریم معلوم نیست که باید به نابرابری داشته‌ها و محرومیت‌ها خندید یا که گریست.

کیست که نداند استان کهگیلویه و بویراحمد استانی با بافت روستایی و عشایری است و شاید تنها استانی در ایران باشد که نسبت جمعیت روستایی و شهری آن تقریبا با یکی دو درصد برابر باشد.

از سوی دیگر بسیاری از شهرهای استان نیز بافت روستایی دارند و از جمله شهر یاسوج که حاشیه‌نشینان زیادی را در خود جای داده و هنوز از خدماتی مثل گاز بی‌بهره هستند.

در همین حاشیه شهر یاسوج در مناطقی مثل شرف‌آباد ده‌ها خانوار مهاجر وجود دارند که به دلیل اجازه دادن برخی مسوولان و ادارات برای ساخت و سازهای غیر مجاز! اکنون با مشکل جدی مواجه شده‌ا‌ند و حتی برای فروش خانه‌های خود و فرار از این مهلکه راهی نداند.

مخاطبان زیادی از خبرگزاری فارس با تماس‌های مکرر خود خواهان برقراری ارتباط با مسوولان مربوطه شده و خواستار سامان دادن به این وضعیت هستند.

با فرا رسیدن فصل سرما در مناطق سردسیری استان به خصوص شهرستان پهناور بویراحمد و مشکلات عدیده تامین سوخت مردم از مسوولان استان انتظار دارند تا به وضعیت سیلندرهای گاز و نایاب شدن آن پایان دهند.

 مخاطبین می‌گویند: باید از مسوولان استان پرسید چگونه است که در همه جای ایران و در شهرهای پر جمعیت چنین اوضاعی نیست و در ورودی هر شهر و دیاری سیلندرهای گاز خودنمایی می‌کند و تنها در استان کهگیلویه و بویراحمد چنین وضعیتی وجود دارد و نهایتا این که تا چه اندازه بی‌تدبیری مسوولان در نایاب شدن سیلندر گاز دخیل است.

آن گونه که از زبان مسوولان متولی امر شنیده‌ایم باید همانند نفت سفید برای تهیه سیلندر گاز در سایت ثبت‌نام شود.

چنین وضعیتی در استان کهگیلویه و بویراحمد نه تنها برای سیلندر گاز بلکه برای هر کالا و وسیله‌ای اتفاق می‌افتد که باید فکری به حال چنین وضعیتی در همه امور شود و تدبیری اندیشید. 

ممکن است مسوولان توجیه کنند که سیلندر گاز در استان قاچاق می‌شود و یا که در امور دیگر از آن استفاده می‌کنند اما مردم هم از مسوولان متولی تهیه و توزیع سیلندر گاز انتظار تدبیر در برابر بی‌نظمی‌ها و برخورد با هرگونه اقدامات غیر قانونی و سودجویانه را دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار