ستاد همکاری مشترک آموزش و پرورش استان البرز، شهرداری کرج و پلیس راهنمایی و رانندگی به منظورآمادگی و هماهنگی برای آغازسال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ فعال شد.
کد خبر: ۸۹۴۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶ 01 September 2020

به گزارش «تابناک البرز» مدیرکل آموزش و پرورش البرز گفت: جمعیت دانش آموزی البرز بیش از نیم میلیون نفراست که ایجاد بسترمناسب برای شروع سال تحصیلی جدید نیاز به همکاری سایر دستگاه های استانی دارد.

سالار قاسمی خاطرنشان کرد: آماده سازی مدارس البرز برای استقبال ازدانش آموزان درسال تحصیلی جدید نیاز به همراهی همه مسئولان، خیرین و اولیا دارد تا دانش آموزان درفضایی مناسب مشغول به تحصیل شوند.

وی بهسازی فضای آموزشی و ایجاد نظم درمسیر ورودی به مدارس استان به خصوص درنواحی ۴ گانه آموزش و پرورش البرز را ازمحورهای مورد توجه درآستانه سال تحصیلی جدید دراستان ذکرکرد.

وی با اشاره به اینکه اولویت تشکیل کلاس های درس درسال تحصیلی جدید دربخش حضوری است، یادآورشد: تشکیل کلاس درس درگروه های کوچک دانش آموزی باید دراولویت قرارگیرد.

قاسمی بیان داشت: وزارت آموزش و پرورش برای تشکیل کلاس های درس سه سناریو با توجه به وضعیت استان ها درسه وضعیت قرمز، زرد و سفید کرونایی را پیش بینی کرده است.

وی تصریح کرد: در کشورهای بزرگ و توسعه یافته دنیا بخش اعظمی از کارهای آموزش و پرورش بر دوش شهرداری هاست.

مدیرکل آموزش و پرورش البرزبا بیان اینکه آغاز سال تحصیلی یک جشن ملی است، ادامه داد: دراین جشن آموزش و پرورش نیاز به همراهی همه دستگاه ها به ویژه اعضای شورای اسلامی شهر و شهرداری های استان دارد.

قاسمی افزود: با توجه به تداوم آموزش های مجازی درسال تحصیلی آینده ۳ هزار دانش آموز بی بضاعت این استان به امکانات استفاده از آموزش های مجازی  دسترسی ندارد که با کمک شوراها و شهرداری ها، آموزش وپرورش، کمیته امداد و بهزیستی باید برای آن ها امکانات لازم محیا شود تا یک نفر هم از آموزش با کیفیت باز نماند.

وی تاکید کرد: موضوع حفظ سلامت دانش آموزان، رعایت پروتکل های بهداشتی و بهداشت فضای عمومی مدرسه بسیار مهم است و تقاضا می کنیم دوستان ما در شوراها و شهرداری ها پای کار بیایند تا مردم امنیت روانی جهت فرستادن دانش آموزان به مدارس داشته باشند.

شهردارکرج نیزدراین نشست گفت: هرساله طرح استقبال از مهر دراین کلانشهرکرج با هدف آراسته کردن مدارس اجرا می شود.

علی اصغرکمالی زاده اظهارداشت: دراین طرح بیشترمدارس کرج تحت پوشش قرارمی گیرند.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت شهری کرج امسال با جدیت بیشتری به این مقوله پرداخته و با اختصاص اعتباری ویژه  برای سال تحصیلی جدید  مدارس را آماده می کند.

وی ادامه داد: طرح استقبال ازمهراز ابتدای شهریور ماه در مناطق دهگانه شهرداری کرج با رویکرد مناطق محروم و مدارس ابتدایی درحال اجراست.

کمالی زاده بیان داشت : درقالب این طرح رنگ‌آمیزی، دیوارنویسی ، لکه‌گیری، آسفالت، بهسازی فضای سبزداخل و بیرون مدارس انجام می شود.

وی یادآورشد: خاکبرداری، روکش آسفالت، ‌تجهیز تابلوهای راهنمایی و رانندگی محدوده مدارس، جدول‌کشی، لایروبی نهرها و جویبارها از دیگراقدامات پیش بینی شده در این طرح است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کرج هم افزود: برنامه ریزی لازم برای ایجاد نظم در مسیر منتهی به مدارس انجام شده است.

سرهنگ حمدالله رحمتی پور ادامه داد: درروزهای آغازین سال تحصیلی جدید نیاز به مشارکت شهروندان به خصوص اولیای دانش آموزان درپیشگیری از گره های ترافیک داریم.

استان البرز ۵۰۰ هزاردانش آموزدارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار