کد خبر: ۸۹۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ 31 August 2020
روز گذشته همزمان با روز عاشورا ، نماینده کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده در مجلس شورای ایلامی بازدیدی از منطقه امامزاده علی داشته و پیگیر برخی مطالبات عمومی بوده است .
سید علی محمد موسوی امجد ، از مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طی یادداشتی انتقادی در این خصوص نوشته است : 
بدون هیچ شرح و توضیح، روز عاشورا روز شهادت سیدالشهداء و روز مصیبت و حزن ائمه طاهرین و شیعیان ایشان است و در این روز سزاوار است شیعیان مشغول کاری از کارهای دنیا نگردند و برای خانه خود چیزی ذخیره نکنند و مشغول گریه، نوحه و مصیبت باشند و عزاداری حضرت امام حسین (ع) را بر پا کنند و اشتغال به ماتم داشته باشند.
به هر حال قرعه فال سفر به سادات به روز عاشورا خورد به روال معمول می گویند به فال نیک می گیریم اما نمی دانم میشود گفت این سفر را به فال نیک می گیریم؟
این سفر از دو زاویه قابل بررسی است
1- چرا سفر در روز عاشورا؟ و اصولا الزامات این کار به لحاظ شرعی، اداری و نظارتی چه بوده است؟ که نیازی به پرداختن به آن نیست.
2- پیگیری های انجام شده بی شک،  موجبات وهن و تشکیک و ابهام فراوان است.
جاده منطقه ی سردسیری و گردش پذیر دمه از دیرباز مورد توجه عموم و از مطالبات ساکنان و مردمی بوده که از آن گذر می کرده اند.
طول مسیر 14 کیلومتر است که سالهاست معطل مانده، ناگفته نماند قریب به نصف آن در دوران نمایندگی آقای بزرگواری زیر سازی و بخشی آسفالت گردید.
در دوره سردار هاشمی پور ضمن آسفالت بخشی دیگر باز در دستور کار قرار گرفت و با 13 میلیارد  و هفتصد میلیون تومان اعتبار کلنگ زنی شد.
پیمانکار از سمت حوزه بویراحمد شروع بکار کرد و سپس با اصرار سردار هاشمی پور جلسه ای در استانداری با حضور معاون عمرانی، فرماندار چرام، نژادصفوی مدیرکل وقت، کارشناسان اداره راه و شهرسازی و آقای رشیدی پیمانکار جاده در محل استانداری تشکیل و صورتجلسه گردید که ضمن تاکید بر پرداخت مطالبات پیمانکار، وی را ملزم به شروع از سمت سادات نمودند.
اما ظاهرا مطالبات پیمانکار پرداخت نشد و عملا بجز پیشرفت حدود 18 درصدی کاری نیز صورت نگرفت.
آنچه مسلم است جاده دمه در اختیار راه و شهرسازی است.
اما آقای موحد در این روز و در حضور مردم با مهندس نصیری مدیرکل راهداری تماس گرفته و ایشان هم قول داده که پیگیری و برآورد نماید!!!!
عجیب تر آنکه در تماس آقای موحد با استاندار قرار بر این شده است که معاونت عمرانی استاندار با هماهنگی راهداری و حمل و نقل جاده ای ظرف هفته آینده مشکلات مسیر را جمعبندی و سپس نماینده و استاندار جهت حل و فصل موضوع (تخصیص اعتبار) نزد مدیرعامل گاز استان بروند!!!
همچنین مقرر گردیده است جاده بالای امامزاده علی (ع) و جاده روستای مجاور (دره گل زرد) در قالب اعتبارات شرکت گاز پیگیری شوند.!!!
شبهه، سوال:
جاده مذکور که در حیطه ی راه و شهرسازی است تماس نماینده با مدیرکل راهداری چه دلیلی داشته و به فرض اینکه جناب موحد بر این باور بوده این جاده روستایی و در حوزه راهداری است اما جناب مهندس نصیری که می دانسته در حوزه ی کاری اش نمی باشد بر کدام مبنا قول برآورد و پیگیری داده است؟ مضاف بر اینکه بی خبری استاندار جه توجیهی دارد،؟ 
حال بنا بر تحویل این جاده  و جاده روستای مجاور به راهداری،(جاده ای که اعتبار مالی آن مشخص و پیمانکاری طلبکار نیز دارد)  چگونه ممکن است؟ و مهم تر آنکه مدیرعامل گاز استان از کجا و بر اساس کدام قانون و منبع به تامین اعتبارش اقدام می نماید.؟ در حالیکه بنظر می رسد این محدوده در حوزه ی مدیریتی شرکت گاز استان اصفهان باشد ونه کهگیلویه و بویراحمد.
آیا خروجی این بازدیدِ روز عاشورایی!!! بیشتر به یک سرهم بندی شبیه نیست؟
 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
که چی مثلا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سید سوقی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
علی اقا که جوابی به دروغ های همیشگی داده بشه و این آقا بدونه مردم میفهمند زمان این تظاهر و فریبها گذشته
و بدونه مردم متوجه گلگشت روز عاشورا میشن تا حتی به امام حسین هم در روز عاشوراآنهم توسط سید اولاد .... پیمبر دروغ گفته نشود
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار