معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام با بیان اینکه نرخ اعتیاد در استان کاهش یافته است، گفت: این استان از نظر پاکی از مواد مخدر در رتبه چهارم کشور قرار دارد.
کد خبر: ۸۹۲۴۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 26 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ محمد نوذری  اظهار داشت: سال گذشته طرح نشاط اجتماعی توسط ۱۳۲ سازمان مردم‌نهاد با مشارکت شهرداری و نیروی انتظامی با تحت پوشش قرار دادن ۱۱ هزار و ۸۷۵ نفر اجرا شد.

وی افزود: همچنین ایجاد ۱۶ کارگاه اشتغال‌زایی جهت بهبود یافتگان و خانواده‌های آسیب‌دیده از اعتیاد و ایجاد اشتغال برای ۷۲ نفر و کمک بیمه‌ای به ۷۲ نفر از افراد بهبودیافته با اعتبار ۹۶ میلیون تومان صورت گرفته است.

نوذری یادآور شد: اجرای طرح یاریگران زندگی در ۱۴۴ مدرسه در سطح استان با تحت پوشش قرار دادن ۵۴ هزار و ۷۵۵ نفر دانش‌آموز با هدف آشنایی دانش‌آموزان با مهارت های زندگی و شیوه‌های مقابله با آسیب‌های اجتماعی بویژه اعتیاد و برگزاری کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد و روانگردان‌ها در محلات و محیط‌های دانشجویی توسط ۱۱۳ سازمان مردم‌نهاد با تحت پوشش قرار دادن ۶ هزار و ۹۹۰ نفر از دیگر اقدامات در این زمینه است.

وی به عملکرد اداره کل امنیتی انتظامی استانداری اشاره کرد و گفت: تخصصی و برنامه محور کردن جلسات شورای تامین استان و اتخاذ تدابیر لازم در راستای پیشگیری و مقابله با جرایم خشن و مهم استان از جمله قتل، شرارت، شناسایی و دستگیری اراذل و اوباش و مقابله و انهدام مزارع خشخاش با هدف تامین و افزایش نظم و امنیت عمومی در استان از اقدامات این حوزه در سال گذشته است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام اظهار داشت: همچنین پوشش کامل نوار مرزی و تقویت بنیه امنیتی انتظامی و تجهیزات کنترلی و شناسایی خلاهای مرزی استان با هدف کنترل و انسداد مرز با اعتبار ۱۳۹ میلیارد ریال و انسداد فیزیکی ۱۹ کیلومتر، پاکسازی مکانیزه ۲۵۸ هکتار از میادین مین و گلوله از دیگر اقدامات این حوزه است.

نوذری افرود: بازنگری دستی ۹ هزار و ۶۰۱ هکتار از میادین مین و گلوله و پاکسازی ۱۵۰ کیلومتر کانال و سنگر در سال ۹۸، هماهنگی جهت اجرای برنامه‌های اربعین استان از جمله تهیه سند جامع اربعین استان، تردد بیش از چهار میلیون و ۴۷۷ نفر جهت تردد در ایام اربعین، استقرار و جانمایی بیش از ۱۸۸ موکب، ۱۲ مجتمع پذیرایی، ۱۵۰ آشپزخانه جهت خدمات‌دهی به زوار اربعین و واگذاری زمین به استان‌های معین جهت استقرار موکب نیز توسط اداره کل امنیتی استان صورت گرفته است.

۲ دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در ایلام و ملکشاهی راه اندازی شد

نوذری به اقدامات دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اشاره کرد و گفت: سال گذشته دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در راستای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی برای اولین بار در شهرستان ایلام و ملکشاهی راه‌اندازی شد.

وی افزود: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری نسبت به تامین اعتبار و راه‌اندازی ۲ دفتر تسهیلگری و توسعه محلی در مناطق حاشیه نشین شهر ایلام شامل بانبرز، بانبور سبزی‌آباد و محله کارخانه نمک و سه واحد تسهیلگر در شهرستان ملکشاهی در راستای توجه به جامعه محلی جهت پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش تاب‌آوری و نشاط اجتماعی مردم ساکن در این مناطق ایجاد شده است.

نوذری یادآور شد: اقدامات انجام شده توسط این دفتر و سایر دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی، منجر به کاهش ۱۰ درصدی طلاق و ۱۷ درصدی خودکشی منجر به فوت در سال ۹۸ شده است.

وی تصریح کرد: در چهار ماه اول سال ۹۹ نیز نسبت به چهار ماه اول سال ۹۸ کاهش ۲۹ درصدی اقدام به خودکشی، هشت درصدی خودکشی منجر به فوت، ۲۱ درصدی همسرآزاری و ۲۷ درصدی کودک‌آزاری و کاهش ۲۹ درصدی وقوع قتل محقق شده است.

افزایش کمی سازمان‌های مردم‌نهاد ایلام به بیش از ۱۰۰ درصد

معاون سیاسی امنیتی استاندار ایلام گفت: تحقق توسعه همه جانبه کشور در گرو توجه ویژه به سازمان‌های مردم‌نهاد است و افزایش کمی و مشارکت اجتماعی سازمان‌های مردم‌نهاد در ایلام به بیش از ۱۰۰ درصد رسیده است.

نوذری اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد در ایلام از ۲۳۲ به ۴۸۸ سازمان در سال جاری رسیده و بیش از ۷۵۰ برنامه در قالب کارگاه‌های آموزشی با کمک سازمان‌های مردم‌نهاد و دفاتر تسهیلگری و توسعه محلی در مناطق حاشیه‌نشین و محروم استان با هدف آگاه‌سازی در راستای مقابله با آسیب‌های اجتماعی صورت گرفته است.

وی افزود: بیش از ۲۵۰ سازمان مردم‌نهاد و خیریه در راستای توزیع سبدهای غذایی، ضدعفونی و گندزدایی معابر و مبلمان شهری، توزیع ماسک، دستکش، الکل و مشاوره‌های روحی و روانی در راستای ایجاد تاب‌آوری بین مردم و نیازمندان جامعه حضور فعال داشتند.

نوذری یادآور شد: انعقاد و نظارت بر اجرای ۱۸ تفاهم‌نامه ۲ جانبه و سه جانبه با دستگاه‌های اجرایی در راستای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، خشونت، اعتیاد، طرح نماد، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی خانواده زندانیان، ساماندهی کودکان کار، خیابان و حاشیه‌نشینی از جمله اقدامات انجام شده در این حوزه است./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار