کد خبر: ۸۹۲۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 26 August 2020

 

کاهش ۴۵ درصدی تصادفات درون شهری گیلان

رشت - ایرنا - رئیس پلیس راهور گیلان گفت : طی پنج ماه گذشته میزان تصادفات در معابر درون شهری استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کاهش یافته است.

سرهنگ امیر طالبی روز چهارشنبه در نشست خبری در رشت افزود: این افت ۴۵ درصدی مربوط به کاهش آمار فوتی ها، جرحی ها و خسارتی ها  می باشد.

وی عنوان کرد : در وقوع تصادفات در حوزه درون شهری در بخش تصادفات خسارتی ۴۸ درصد،  تعداد کشته‌شدگان ۲۷ درصد، مجروحان ۲۵ درصد،  تصادفات جرحی ۲۸ درصد کاهش داشته ایم.

وی با بیان اینکه  طی این مدت ۴۸ نفر جان خود را در این حوادث از دست داده‌اند، گفت:  از این تعداد ۲۶ نفر معادل ۵۴ درصد عابر پیاده و ۲۱ درصد از فوتی‌های این تصادفات را موتورسواران  تشکیل می دهند که در مجموع ۷۵ درصد فوتی های تصادفات درون شهری هستند.

سرهنگ طالبی با بیان اینکه از این تعداد ۱۱ نفر غیر بومی و مابقی بومی بوده‌اند، اظهار کرد: متاسفانه بیشترین فوتی ها گیلانی بوده اند که با وضعیت آب و هوایی و جاده های استان آشنایی داشته اند.

 به گفته وی، در زمان وقوع بارندگی، تعداد تصادفات دو برابر بیشتر از وضعیت عادی است.

وی بارندگی ها ی متناوب را یکی از دلایل اصلی تصادفات و شدت آن ها دانست و با اشاره وضعیت سنی فوت شدگان در تصادفات درون شهری در این مدت بیان کرد: بیشترین فوت شدگان با ۴۲ درصد آمار فوتی ها، مربوط به سنین  ۶۰ تا ۸۰ ساله است.

سرهنگ طالبی عمده ترین علت تصادفات را عدم توجه به جلو ، رعایت نکردن حق تقدم و تغییر ناگهانی مسیر عنوان و تصریح کرد:بیشترین فوت شدگان در تصادفات معابر درون شهری از میان ۱۶ شهرستان گیلان مربوط به رشت با ۱۸ نفر  و پس از آن لنگرود با هفت نفر و شهرستان‌های رودبار و تالش نیز هر یک با ۴ فوتی بوده است.

وی با اشاره به جمعیت ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار نفری شناور رشت اظهار داشت: شهرهای شهرستان رشت خود به اندازه یک شهرستان کوچک جمعیت دارند و از سوی دیگر زیر ساخت های ترافیکی آنها در حد این جمعیت نیست  و این میزان جمعیت، بار مضاعفی را به شهر رشت تحمیل می کندو موجب افزایش میزان تصادفات در این شهر می شود.

 سرهنگ طالبی با اشاره با بیان اینکه اگرچه کرونا به ویژه در ماه‌های فروردین و اردیبهشت درکاهش ترددها در  استان تاثیرگذار بود، گفت:  اما ما شاهد شدت تصادفات در استان بودیم که خسارت جانی بیشتری در پی داشت.

وی با بیان اینکه پلیس برای پیشگیری از وقوع تصادفات با اعمال قانون و برخورد با تخلفات اهتمام داشته است، افزود:  در همین راستا طی پنج ماه گذشته ۶۶ درصد در معابر درون شهری استان اعمال قانون داشته ایم.

رئیس پلیس راهور گیلان یادآور شد : طی سال های ۹۴ تا ۹۷ تصادفات معابر درون شهری استان روند افزایشی داشت اما در سال ۹۸ توانستیم  پس از چهار سال تصادفات شهری را مهار کنیم و کاهش ۱۰ درصدی داشتیم.

وی یکی از مشکلات ترافیکی درون شهری گیلان بویژه برای کلانشهر رشت را نبود امکانات هوشمند ترافیکی خواند و گفت: بدلیل نبود تجهیزات هوشمند ترافیکی همچون دوریین ها، چراغ های راهنمایی و رانندگی مجبور به حضور پلیس و اعمال قانون چهره به چهره هستیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: در زمان محدودیت های کرونایی؛ گیلان با توقیف ۷۱۰ دستگاه خودرو و یک هزار و ۵۰۰ اعمال قانون خودروهای متخلف بیشترین آمار برخورد با متخلفان را در کشور داشته و دارد.

سرهنگ طالبی گفت: کسانی که خودروی شان توقیف و جریمه دارد، درصورتی که دلیل قابل قبولی همچون حضور در مرکز استان بدلیل مراجعه به پزشک داشته باشند، می توانند با مستندات خود برای رسیدگی در کمیسیون ماده ۳۰ ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار