کد خبر: ۸۹۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵ 23 August 2020
مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : از ابتدای سال جاری تا کنون ۸ واحد متخلف و غیر استاندارد به مراجع قضایی استان معرفی شده اند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد ، بهمن رحمتی افزود : این واحد های متخلف شامل: یک مورد واحد صنفی، یک مورد جایگاه عرضه سوخت و ۶ واحد تولیدی مصالح ساختمانی غیر استاندارد می باشند.
مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: کارشناسان این اداره کل پس از بازرسی های مکرر از واحدهای صنفی و تولیدی استان، ضمن ارائه تذکر و اخطار در مراحل اولیه، در مرحله بعد به منظور رعایت حقوق شهروندی و حق استفاده مصرف کنندگان، این واحدهای متخلف را پلمپ و به مراجع قضائی معرفی می نمایند.
 وی افزود: طبق مفاد قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، هرگاه اجرای استاندارد در مورد کالا یا خدمتی اجباری اعلام شود، پس از انقضای مهلت های مقرر، تولید، تمرکر، توزیع و فروش این گونه کالاها و خدمات با کیفیت پایین تر از استاندارد مربوط و یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.
بهمن رحمتی مدیرکل استاندارد استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: مصرف کنندگان می توانند برای اطمینان از اصالت نشان استاندارد درج شده بر روی محصولات، شماره 10 رقمی زیر علامت استاندارد را به سامانه 10001517 پیامک کنند که در صورت معتبر بودن پروانه کاربرد علامت استاندارد، تمامی مشخصات فرآورده و واحد تولیدی، تاریخ اعتبار پروانه استاندارد، نوع استاندارد و استان محل تولید، در پاسخ استعلام دریافت خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار