امامان جمعه توافق ننگین عادی‌سازی رابطه امارات با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و آن را در راستای استمرار خیانت کمپ دیوید دانستند.
کد خبر: ۸۹۰۲۰۵
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸ 21 August 2020

امامان جمعه توافق ننگین عادی‌سازی رابطه امارات با رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و آن را در راستای استمرار خیانت کمپ دیوید دانستند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا از مراکز استان‌ها، خطیبان جمعه امروز ۳۱ مردادماه در آیین عبادی سیاسی نمازجمعه افزودند: این خیانت ننگین قبل از این، به صورت پنهانی هم وجود داشت اما اینکه چرا امروز این مساله را علنی کرده‌اند برای این است که قبح این رابطه را از بین ببرند.

آنانان ادامه دادند: آنها برای خدمت به نتانیاهو و ترامپ و همچنین به انزوا کشاندن جریان مقاومت و برای اینکه بعنوان برگ برنده ای در انتخابات آمریکا از آن استفاده کنند، دست به چنین حرکت ننگینی زدند، اما جریان مقاومت نه تنها ضعیف نمی‌شود بلکه در کشورهای عربی محکم‌تر خواهد شد.

امامان جمعه هدف آمریکا را از عادی‌سازی رابطه امارات با رژیم صهیونیستی در راستای معامله قرن دانستند و افزودند: آشکار شدن چهره نفاق امارات پیامدهای مثبتی به دنبال دارد و آنهم تقویت دینداری اسلامی در تمامی کشورهای عربی خواهد بود، زیرا رژیم صهیونیستی نمی‌تواند برای آن‌ها امنیت بیاورد و این طرح ننگین شکست می‌خورد.

آنان در ادامه به ایام عزاداری سید و سالار شهیدان اشاره کردند و تاکید کردند:امر به معروف فقط مساله حجاب نیست بلکه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشت و مطالبه‌گری از مسوولان است.

خطیبان جمعه گفتند: هدف امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر بود اما چند نفر هدف سالار شهیدان را در این روزها در نظر دارند.

آنانان با اشاره به اینکه هدف امام حسین اصلاح‌گری امر به معروف و نماز بود، اظهار داشتند: وظیفه شرعی و همه عزاداران شکستن سکوت امروز جامعه و امر به معروف است.

خطیبان جمعه در ادامه با اشاره به نامگذاری روز اول شهریور به عنوان روز پزشک گفتند: باید توجه ویژه به این روز شود و با توجه به نقش پزشکان، کادر درمان و پرستاران در پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا ،بر همه مردم واجب است برای اینکه قدردان تلاش پزشکان باشیم و از شیوع ویروس پیشگیری کنیم، باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت و براساس پروتکل‌های بهداشتی زندگی کنیم.

آنانان با اشاره به نامگذاری صنعت دفاعی کشور در ۳۱ مردادماه، بیان کردند: اگرچه تاکنون به تمام اهداف نرسیدیم اما رشد و شکوفایی در عرصه های مختلف به ویژه در صنعت دفاعی کشور داشتیم.

امامان جمعه با اشاره به روز جهانی مسجد نیز ادامه دادند که مسجد از صدر اسلام تاکنون مرکز فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و محل برپایی نمازجماعت بوده است؛ باید از این ظرفیت مهم برای انسان‌سازی و پیشبرد اهداف اعتقادی دین اسلام استفاده شود.

از نیمه اردیبهشت ماه امسال موضوع برگزاری نماز جمعه در شهرهایی با وضعیت سفید در ستاد ملی کرونا مورد تایید قرار گرفت و به این ترتیب نخستین نماز جمعه پس از شیوع ویروس کرونا نوزدهم اردیبهشت ماه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مورد تایید وزارت بهداشت در برخی شهرها برگزار شد.

چکیده خطبه‌های نمازجمعه برخی از مراکز استان‌ها در پی می‌آید:

قم

خطیب نماز جمعه قم با اشاره به مشکلاتی که بیماری کرونا برای جامعه به وجود آورده است گفت: کمک به مشکلات معیشتی و کم‌رنگ کردن دردهای مردم مستضعف همچنان باید توسط نهادهای حمایتی و مردم‌نهاد ادامه یابد.

آیت‌الله علی‌رضا اعرافی در یک خطبه مجازی که به دلیل تعطیلی مجدد نماز جمعه با قرارگرفتن این استان در منطقه قرمز کرونایی، انجام شد، افزود: همچنین باید به مشکلات روحی بازماندگان متوفیان کرونایی، فاصله‌گذاری اجتماعی، افزایش روح معنویت در خانواده و چالش‌های آموزشی در مراکز علمی در شرایط کنونی کشور توجه بیشتری شود.

وی ادامه داد: کرونا شلاق الهی در عصری است که انسان به دانش و پیشرفت‌های علمی خود مغرور شده بود که سبب شد نوعی هشدار و بیدارباش را در انسان به صدا دربیاورد.

اعرافی همچنین گفت: شکوه عزاداری محرم باید باشکوه رعایت پروتکل‌های حفظ سلامت جامعه پیوند بخورد.

زاهدان/ ایرانشهر

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: بهترین امر به معروف خدمت به جامعه اسلامی و خلق خداست.

حجت الاسلام و المسلمین مصطفی محامی در خطبه‌های این هفته نماز به مهمترین دستاوردهای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی اشاره کرد و اظهارداشت: همه مسائل جامعه در مقوله امر به معروف و نهی از منکر قرار می‌گیرد که برای راهنمایی و هدایت جامعه بر همگان واجب است.

امام جمعه زاهدان توجه به توطئه دشمنان و تقویت توان نظامی در برابر دشمنان را از دیگر معروفات عنوان کرد و افزود: امروز با رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب ایران اسلامی به عنوان یکی از قدرت‌های بزرگ جهان در عرصه نظامی شناخته شده و همه دشمنان از توان داخلی آن ترس دارند.

امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر نیز در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: هرگونه سازش با رژیم غاصب صهیونیستی محکوم و خیانت به اسلام و مسلمانان است.

مولوی عبدالصمد کریم زاییبا اشاره به دشمنی صهیونیست‌ها با اسلام و آتش زدن مسجد الاقصی اولین قبله‌گاه مسلمانان در سال ١٣۴٨ اظهارداشت: سازش با رژیم جعلی و جنایتکار ‫صهیونیستی نه تنها به نفع صلح و امنیت منطقه نیست بلکه در خدمت تداوم جنایات این رژیم کودک کش است.

وی بر بصیرت و دشمن شناسی مسلمانان تاکید کرد و افزود: مسلمانان نسبت به خیانت به اسلام نباید بی‌تفاوت باشند.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر به خدمات ارزنده نظام جمهوری اسلامی در منطقه اشاره کرد و گفت: هر چند که ما در تحریم و تحت فشارهای استکبار جهانی هستیم اما خدا را شکر در عرصه های مختلف به خودکفایی رسیده ایم.

رشت

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در پیام امروز (جمعه) رشت با ابراز امیدواری برای سفید شدن وضعیت بیماری کرونا در گیلان و حضور سرسبز نمازگزاران در نمازهای جمعه آتی اظهار داشت: در شرایط کنونی، شهرها باید سیاه پوش و حال و هوای محرمی پیدا کنند و شهرداری ها و شوراها این امر را در نقاط مختلف استان داشته باشند.

آیت الله رسول فلاحتی در ادامه افزود: خون سیدالشهدا(ع) دین خدا را آبیاری و انسان را زنده کرد و مدیون امام حسین(ع) هستیم بنابر این از همه مردم می خواهم بر سر در خانه های خود پرچم سیاه نصب کنند تا بگوییم حسین جان راه تو را هرگز فراموش نمی کنیم.

وی، درماندگی آمریکا و عظمت ملت ایران را مدیون تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری ذکر و تصریح کرد: در برجام آثار تخریبی بسیاری داشتیم و قرار بود هفت برجام دیگر داشته باشیم اما با تدبیر رهبر معظم انقلاب این امر انجام نشد.

امام جمعه رشت همچنین با اشاره به توافق روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی اظهار کرد: امارات صف شکن ستیز علیه اسلام و قرآن شد بنابراین خیانتی که دولت امارات به مسلمان کرد در یک قرن اخیر زبانزد است و در چشم ملت ها حقیر شد.

بندرعباس

نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس مواسات و همدلی را تمرین رسیدن به جامعه مهدوی دانست و گفت: مردم این استان در راستای لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب در اهمیت این مساله و ضرورت دستگیری از نیازمندان و فقرا درگام دوم رزمایش همدلی در این ماه عزاداری بیش از پیش مشارکت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده اظهارداشت: همبستگی و مواسات بخشی از حقیقت جامعه مهدوی و جریان انتظار است و مرکز این همبستگی نیز "ولایت" است، لذا این حرکت مومنانه باید حول محور ولایت و رهبری انجام شود.

وی با بیان این جمله که وجود امام حسین(ع) فدایی همین تکالیف اجتماعی شد، بیان داشت: نمی توانیم بگوییم منتظر امام زمان(عج) هستیم اما در مسیر بیانات رهبری و رسیدن به جامعه مهدوی خدمت و حرکت نکنیم درحالی که جامعه مهدوی، جامعه‌ای است که همدلی در آن موج می‌زند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: اگر این حرکت مومنانه در راستای رسیدن به جامعه مهدوی با تکیه برمحور ولایت پیش برود بسیاری از گره‌های اجتماعی نیز مرتفع خواهد شد.

شهرکرد

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره فرارسیدن هفته دولت، گفت: این هفته فرصتی برای گزارش‌دهی مسئولان اجرایی به مردم و ارزیابی نقاط ضعف و قوت مدیران و زیر مجموعه دولت است.

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی(ره) این شهر افزود: این هفته فرصت مغتنمی است که دولت کارها و عملکرد خود را مورد قضاوت مردم قرار دهد و مسئولان و مدیران فعالیت‌هایی که انجام شده و یا فعالیت‌ها و برنامه‌های که باید انجام شود و نقاط ضعف و قوت دولت را برای مردم تبیین کنند.

وی گفت: در این دولت،خدمات خوبی انجام شده است، اما ضعف‌های هم وجود دارد که باید برای رفع کاستی‌ها و ضعف‌ها بیشتر برنامه‌ریزی و تلاش شود.

نکونام، با تاکید بر اینکه تبعات و نتایج رفع نشدن اشکالات و ضعف‌ها به نظام جمهوری اسلامی بازگشت داده می‌شود، گفت: نباید اجازه داد که برخی کم‌کاری‌ها و کاستی‌ها ،موجب تضعیف جمهوری اسلامی شود.

فارس

ائمه جمعه برخی از شهرستانهای استان فارس در نماز جمعه نخستین روز از ماه محرم با اشاره به برخی تبلیغات رسانه ای استکبار جهانی مبنی بر تحریم تسلیحاتی کشورمان و بازگشت سایر تحریم ها از سوی آمریکا تاکید کردند : آمریکا با قطعنامه ضد ایرانی در سازمان ملل خواستار منع خرید و فروش سلاح از سوی جمهوری اسلامی شد که با نتیجه سنگین ۱۳ بر ۲ شکست مفتضحانه ای را متحمل شد و این موضوع بیانگر آن است که هیمنه پوشالی آمریکا فرو خواهد ریخت.

امام جمعه شهر لار با اشاره به شکست مفتضحانه آمریکا و ناکامی این کشور در قطعنامه ضد ایرانی و منع کشورمان برای خرید و فروش تسلیحاتی بر اساس توافق برجام، گفت: پیام این شکست برای امریکا این است که حلقه های فشار حداکثری فقط در عرصه اقتصادی نشکسته است بلکه با مقاومت مردم و تدبیر و پیگیری مسئولان این حلقه ها در عرصه های دیگر نیز در حال شکسته شدن است.

حجت الاسلام موسوی خرم تصریح کرد: بر اساس توافق برجام ۲۷ مهر (۱۸ اکتبر) تحریم تسلیحاتی ایران خود به خود لغو می شود و از این تاریخ به بعد ایران می تواند خرید سلاح های متعارف داشته باشد و طبیعی است که تحمل و پذیرش این مهم برای امریکا بسیار سنگین است که جمهوری اسلامی بتواند بر اساس توافق برجام خرید سلاح های متعارف داشته باشد.

امام جمعه لار ابراز داشت: آمریکا با قطعنامه ضد ایرانی خود در سازمان ملل خواستار منع خرید و فروش سلاح از سوی جمهوری اسلامی در سازمان ملل شد که با نتیجه سنگین ۱۳ بر ۲ شکست مفتضاحانه ای را متحمل شد و حتی هم پیمانان امریکا هم در این موضوع با او همراهی نکردند.

هشترود

امام جمعه هشترود با بیان اینکه دشمنان در حال حاضر به دنبال تقابل عاشورا و سلامت هستند، افزود: عزاداران باید با رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری حفظ سلامت مردم را در دستور کار قرار دهند.

حجت الاسلام والمسلمین علی رحیمی در خطبه های این هفته نماز جمعه هشترود که با توجه به وضعیت زرد این شهرستان از نظر شیوع کرونا برگزار شد با بیان اینکه درک حقیقت عاشورا ‌از انحراف و ‌خرافه جلوگیری می‌کند، افزود : درک حقیقت پیام عاشورا رسالت اصلی حسینیان راستین است.

وی گفت: عزاداری محرم با حفظ سلامت عزاداران برگزار خواهد شد و باید عزاداری حسینی با رعایت موازین بهداشتی ارادت خود را در بهترین وجه ممکن ابراز کنند.
حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه عزاداری امام حسین(ع) و درک محرم زمینه ساز تعالی و رشد معنوی انسان است، گفت: نوحه سرایی ، عزاداری و روضه خوانی ماه محرم باید به دور از بدعت گذاری و خرافه گویی برگزار شود تا حقیقت معنای نهضت حسینی تداعی پیدا کند.

اراک

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک گفت: رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامت عزاداران در آیین‌های ماه محرم و صفر اولویت است و همه باید به نحو مطلوب و شایسته آن را اجرا کنند.

آیت الله «قربانعلی دری نجف‌آبادی» افزود: کرونا تهدید جدی برای سلامت کشور است و مهمه وظیفه دارند دستورالعمل‌ها ی بهداشتی را در خانه، خیابان و همه مکان‌ها با دقت اجرا کنند تا زمینه مهار بیماری مهیا شود.

وی اظهار داشت: رعایت دستورات بهداشتی توسط شهروندان به‌ویژه عزاداران حسینی کمک خواهد کرد تلفات این بیماری کاهش یابد و شهرها از وضعیت قرمز به سفید تبدیل شوند.

امام جمعه اراک گفت: مساجد و مصلی‌ها کانون معرفت، معنویت و فرهنگ است بنابراین در این مکان ها رعایت نکات بهداشتی باید به‌گونه‌ای باشد که الگوی سایر بخش‌ها شود.

کرمانشاه/ قصرشیرین

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه ملت ایران بار دیگر نتیجه استقامت خود را در مقابل آمریکا به دنیا نشان داد، گفت: دشمنان این ملت باید بدانند که ما هیچ‌گاه در مقابل آمریکا و دشمنانمان کوتاه نیامده‌ایم و نخواهیم آمد.

آیت‌الله مصطفی علما با بیان اینکه آمریکا از همه قدرت و توان خود برای اجماع جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت مسلمان و انقلابی ما استفاده کرد، افزود: هیچ کشوری در این اجماع آمریکا را همراهی نکرد و این مایه ننگ آمریکا است.

او با اشاره به اینکه ملت ایران همواره حقانیت خود را به دنیا نشان داده است، گفت: به لطف پروردگار و رهبری معظم انقلاب و همراهی مردم هر روز بر عزت و افتخار ایران اسلامی افزوده می شود و آمریکایی ها نیز روز به روز خوار و خفیف می شوند.

او تمسک ملت ایران به قرآن کریم و بزرگان دینی و ائمه اطهار علیهم السلام را مایه سربلندی ملت ایران دانست و گفت: این ملت مسلمان در راه حق گام بر می دارد و همواره پیروز است.

امام جمعه موقت قصرشیرین نیز گفت: امام حسین (ع) علیه ظلم و ستم و برای احیای دین رسول خدا (ص) و زنده نگه داشتن آن قیام کرد و راه و سیره سید و سالار شهیدان همواره زنده و جاری است.

حجت الاسلام اسماعیل شاه محمدی افزود: باید به هدف قیام امام حسین (ع) توجه لازم در عزاداری ها شود و اقامه نماز و امر به معروف ونهی از منکر که از اهداف اصلی قیام عاشورا بود در جامعه جاری شود.
وی اظهار داشت: امسال با توجه به شیوع بیماری ویروسی کرونا مردم و عزاداران به رعایت توصیه‌های بهداشتی در قالب پویش های مردمی توجه جدی دارند.
خطیب جمعه موقت قصرشیرین گفت: یاد و نام امام حسین (ع) همواره باعث اتحاد و همدلی مردم و مسوولان در جامعه است و به فرموده امام راحل همین مجالس عزاداری باعث زنده شدن قیام عاشورا شده است.

همدان

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: همه دنیا می‌داند آمریکا بر تعهدات خود به برجام عمل نکرد و امروز درخواست این دشمن دیرین انقلاب اسلامی برای فعالسازی مکانیسم ماشه بی‌اعتبار و نشان از وقاحت آن‌ها است.

حجت‌الاسلام حبیب الله موثقی افزود: در برجام بندی به نام "مکانیسم ماشه" وجود دارد که در صورت نقض توافقنامه توسط ایران، شورای امنیت ۳۰ روز وقت خواهد داشت قطعنامه‌ای را برای تمدید تحریم‌های هسته ای تصویب کند، در غیر این صورت، تحریم‌ها خود به خود بازخواهد گشت.

وی با اشاره به شکست برنامه آمریکا علیه کشورمان اظهار داشت: فعال سازی مکانیسم ماشه، فرایند حقوقی دارد؛ آمریکا در زمانی می‌تواند این کار را انجام دهد که خود به برجام عمل کند.

حجت الاسلام شعبانی موثقی بیان کرد: در جایی که آمریکا در چهار سال گذشته بیش از ۱۴۰ تحریم علیه ما اعمال کرده امروز علیه ما در شورای امنیت درخواست فعال سازی مکانیسم ماشه می‌کند.

دزفول/ آبادان

خطیب جمعه دزفول هفته مسجد را گرامیداشت و گفت: ۲ نوع مسجد داریم مسجد برگرفته از اسلام ناب محمدی(ص) و مسجد برگرفته از اسلام آمریکایی.
وی افزود: طبق فرمایشات حاج قاسم سلیمانی، مسجد تربیت کننده مدافع فرهنگی است.
وی با بیان اینکه پیروزی دفاع هشت ساله را مدیون مسجدها هستیم گفت: باید جایگاه مسجد را بشناسیم و از این ظرفیت برای ارتقای فرهنگ دینی جامعه استفاده شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی در ادامه به شکست و رسوایی اخیر آمریکا اشاره کرد و افزود: آمریکا به دنبال این بود که با توجه به پایان زمان قطعنامه تحریم‌ها علیه ایران توطئه کند ولی غیر از یک کشور کوچک هیچ کشوری با آمریکا همراهی نکرد و بی‌سابقه‌ترین شکست خود را در سازمان ملل تجربه ، و در انزوای بین‌المللی قرار گرفت.

امام جمعه آبادان نیز در ادامه گفت: حادثه سینما رکس آبادان به درک درست و شناخت حقیقی دارد و باید در تقویم ملی ثبت شود.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام علی ابراهیمی‌پور بیان کرد: حادثه سینما رکس آبادان یکی از اثرگذارترین و مهمترین حوادث انقلاب اسلامی بود و نیاز است شورای عالی فرهنگی کشور این حادثه را در تقویم ملی بگنجاند.

وی افزود: دست پلید رژیم ستم شاهی در این حادثه به خون مردم بی‌گناه آغشته شد ولی برخی افراد با اطلاعات غلط سعی در بی‌گناهی رژیم ستم شاهی در این حادثه دارند.

خطیب جمعه آبادان گفت: دشمن سعی دارد در این حادثه مانند حوادث ۱۱ سپتامبر و بیروت، اسلام را هدف گیرد تا با ایجاد تفرقه به چهره اسلام خدشه وارد کند

میامی

امام جمعه میامی گفت: شکست قطعنامه پیشنهادی اخیر ترامپ به شورای امنیت، برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، اوج رسوایی دولت آمریکاست.

حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی صفایی پور افزود: تحریم و تهدید دشمنان جمهوری اسلامی رجزخوانی بیهوده ای به شمار می رود و مردم ایران با همدلی و وحدت نقشه های دشمن را خنثی می کنند.

وی گفت : اتکاء به نیروهای مردمی و ظرفیت‌های داخلی رمز پیروزی کشور در شرایط اقتصادی است.

امام جمعه میامی گفت : مهمترین اصل در مدیریت جهادی کشور حفظ اتحاد و همدلی بین مردم و مسئولان است و باید نسبت به طرح های شتاب زده پرهیز شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار