کد خبر: ۸۹۰۱۴۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۹ 21 August 2020

 

آخرین وضعیت و آمار کرونا در ایران امروز جمعه ۳۱ مرداد ۹۹ را در زیر بخوانید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به گزارش راهبرد معاصر، رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت هر روز جدیدترین آمار کرونا در کشور را گزارش می‌دهد برای اطلاع یافتن از آخرین آمار کرونا در ایران امروز جمعه ۳۱ مرداد ۹۹ با ما همراه باشید.

 

شیوع ویروس کرونا دو هفته قبل در تاریخ ۳۰ بهمن و از قم در ایران گزارش شد و هر روز آمار تازه‌ای از کرونا را در ایران داریم که این آماررسمی و از سوی وزارت بهداشت اعلام می‌شود، که شامل: آمار مبتلایان جدیدکرونا؛ بهبود یافتگان کرونا و آمار مرگ کرونا در ایران می‌باشد، در ادامه آخرین آمار کرونا در ایران را امروز جمعه ۳۱ مرداد ۹۹ را به اطلاع می‌رسانیم.


آخرین وضعیت و امار کرونا امروز ایران ۳۱ مرداد ۹۹

 

سخنگوی وزارت بهداشت به تشریح آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در کشور پرداخت.


 سیماسادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت به تشریح آخرین وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در کشور پرداخت و گفت: از دیروز تا امروز 31 مرداد 1399 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 2206 بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که 1071 بیمار در مراکز درمانی بستری شدند و در حال حاضر 3794 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

آخرین وضعیت و امار کرونا امروز ایران ۳۱ مرداد ۹۹

 

مجموع جانباختگان کرونا تا امروز 31 مرداد 99

وی ادامه داد: متأسفانه طی 24 ساعت گذشته 112 نفر از هم‌وطنان‌مان بر اثر ابتلا به کووید 19 جان باختند که مجموع جان‌باختگان به 20 هزار و 376 نفر رسیده است.

 

لاری با بیان اینکه تاکنون 2 میلیون و 987 هزار و 117 آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است، اضافه کرد: 354 هزار و 764 مورد شناسایی بیماری کووید 19 صورت گرفت که از این تعداد 305 هزار و 866 نفر بهبود یافتند.

 

استان های در وضعیت هشدار و قرمز کرونا

وی با بیان اینکه 114 شهرستان در شرایط قرمز و 132 شهرستان در شرایط هشدار هستند، افزود: استان‌های مازندران، تهران، قم، گلستان، خراسان‌شمالی، اردبیل، اصفهان، خراسان رضوی، کرمان، سمنان، آذربایجان‌شرقی، مرکزی، یزد و گیلان در وضعیت قرمز قرار دارند و همچنین استان‌های فارس، ایلام، البرز، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، آذربایجان‌غربی، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

 

سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به کاهش روند ابتلا به بیماری کووید 19 موجب عادی نگاری نباید شود، ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک ضروری است و یادمان نرود که کنترل افزایش چند برابری میزان سرایت‌پذیری این بیماری تنها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است.

 

وی گفت: از 20 تا 28 مرداد، 330 هزار بازرسی از اماکن عمومی و بهداشتی و کارگاهی انجام شد که 4091 مورد به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مراجع ذی‌ربط ارجاع شدند همچنین 2051 مورد پلمب صورت گرفت.

 

لاری اضافه کرد: بر اساس بررسی‌ها 76.9 درصد در اماکن عمومی استفاده از ماسک رعایت شده که شاهد افزایش 2.7 دهم درصدی هستیم و توسط شاغلین در ادارات نیز شاهد افزایش استفاده از ماسک و رعایت‌ها بوده‌ایم اما میزان استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار