رئیس مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس البرز گفت: در جاده چالوس در زمان‌هایی که مسیر یک طرفه می شود خدمات رسانی خودروهای امدادی با مشکلات زیادی مواجه است.
کد خبر: ۸۸۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۳ 20 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» مهرداد بابایی با اشاره به میانگین کشوری مدت زمان حضور اورژانس در حوادث اظهار کرد: میانگین مدت زمان رسیدن اورژانس در جاده‌ها ۱۵ دقیقه و در کلانشهرها ۱۲ دقیقه است که این آمار در جاده‌های البرز ۱۷ دقیقه و در مسیرهای شهری ۱۵ دقیقه است.

وی ادامه داد: این اختلاف زمان صرفا به خاطر محدودیت  امکانات و کمبود پایگاه‌ها و تجهیزات اورژانس البرز که شامل آمبولانس، موتور آمبولانس و ... نیست بلکه بخشی از آن به نبودن خط لاین ویژه تردد خودروهای امدادی، وضعیت بد جاده‌ها و مسیرهای درون شهری و سایر عوامل محیطی مربوط می شود.

وی توضیح داد: مهمترین مسیر ترددی البرز که اتوبان تهران- کرج- قزوین است علیرغم تاکیدات فراوان به لاین اضطراری مجهز نیست و در جاده چالوس هم در زمان‌هایی که مسیر یک طرفه می شود خدمات رسانی خودروهای امدادی با مشکلات زیادی مواجه است.

وی با اشاره به تعداد تماس‌هایی که روزانه با اورژانس البرز گرفته می‌شود، ادامه داد: قبل از کرونا روزانه حدودا ۱۵۰۰ تماس با ۱۱۵ البرز گرفته می‌شد ولی با شیوع این ویروس گاهی تعداد تماس‌ها به ۴۵۰۰ مورد هم رسیده است.

این مسئول با بیان اینکه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد تماس‌هایی که با اورژانس گرفته می‌شود مزاحمت بوده یا ضروری نیست، گفت: زمانی که برخی برای تماس غیر ضروری یا مزاحمت با ۱۱۵ برقرار می‌کنند وقتی است که ممکن است برای نجات جان یک انسان تلف شود.

بابایی تاکید کرد: در حال حاضر ۵۶ پایگاه اورژانس در البرز فعال است که باید تا پایان برنامه ششم توسعه ۳۰ مورد دیگر به آنها اضافه شود.

این مسئول اضافه کرد: در حال حاضر ۹ پایگاه آماده افتتاح داریم که  به زودی به بهره برداری خواهند رسید و این اقدام به کاهش مدت زمان خدمات رسانی به  شهروندان کمک می کند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس البرز همچنین به تعداد آمبولانس‌های استان هم اشاره کرد و افزود: در حال حاضر ۶۳ آمبولانس، ۵ موتور آموبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک بالگرد امدادی در البرز فعال است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار