مدیرکل ورزش و جوانان ایلام از پلمب ۲۲ باشگاه در استان بدلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی خبر داد و گفت: در صورت ادامه تخلف پروانه فعالیت این رشته های ورزشی لغو می شود.
کد خبر: ۸۸۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 20 August 2020

 به گزارش تابناک ایلام؛مظفر علی شائی اظهار داشت: در آغاز شیوع کرونا و با توجه به وضعیت استان ها فعالیت بسیاری از صنف ها ممنوع شد و جامعه ورزشی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: بر همین اساس با توجه به ضرورت اجرای دستورالعمل های ستاد کرونا برخی باشگاه در شهرستان های ایلام، ایوان و آبدانان این تذکرات را جدی نگرفتند که منجر به  پلمپ ۲ مورد مربوط در شهر ایلام و ۲۰ مورد در شهرهای ایوان، ملکشاهی و آبدانان شد.

مدیرکل ورزش و جوانان ایلام یادآور شد: همزمان با شیوع کرونا در کشور و استان در اسفندماه سال گذشته براساس تصمیمات ستاد ملی کرونا فعالیت های ورزشی به حداقل یا کلا ممنوع اعلام شد و این اداره کل با وجود تجمیع برنامه ها برای برگزاری آخر سالی با نشاط تمام برنامه های خود را لغو کرد.

علی شائی ادامه داد: در حوزه جوانان، جشنواره های فرهنگی، ورزشی، روستایی و میزبانی مسابقات ملی برای استان پیش بینی شده بود اما متناسب با وضعیت سلامت تمام فعالیت ها تعطیل شد و در نهایت با مجوز ستاد ملی و استانی در مقطع زمانی خرداد ماه فعالیت ورزشی بمدت یک ماه از سر گرفته شد.

وی اضافه کرد: همچنین هنگامی که استان در وضعیت هشدار و قرمز قرار گرفت مجددا پنج هفته فعالیت های ورزشی تا رسیدن به یک وضعیت نسبی از نظر ابتلا تعطیل شدند.

علی شائی با بیان اینکه باشگاه ها با وجود متضرر شدن همکاری لازم را داشتند، گفت: ما تابع تصمیمات ستاد ملی و استانی کرونا هستیم و در صورت ضرورت و وجود مصوبه اقدامات لازم را در این زمینه خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: هفته پیش با توجه به آخرین آیین نامه های وزارت بهداشت حوزه ورزش امکان فعالیت در چند رشته را داشت که بر اساس هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی ایلام به یک چهارچوب مشخص در راستای فعالیت ها و رشته های ورزشی رسیدیم.

علی شائی افزود: رشته هایی مانند شنا و ورزش های رزمی مانند کاراته، تکواندو، جودو، کونگ فو، کشتی و بوکس تنها در وضعیت سفید می توانند فعالیت کنند.

نظارت بر باشگاه ها ی ورزشی استان به صورت روزانه رصد می شوند

مدیر کل ورزش و جوانان ایلام گفت: یک کمیته نظارت قوی در سازمان ورزش و جوانان تشکیل شده و همکاری مستمری با ناظران دانشگاه علوم پزشکی دارند و از باشگاه ها به طور روزانه بازدید و تذکرات بهداشتی را به آنها می دهند.

علی شائی اظهار داشت: با توجه به شرایط استان و آگاهی مردم از بیماری استقبال از باشگاه ها به حداقل رسیده و اگر هم باشگاهی با حداقل نفرات در یک سانس فعالیت دارد با حفظ  فاصله اجتماعی که در آیین نامه بازگشایی باشگاه ها ۲ متر است ما این فاصله را در یک مقیاس استانی به ۱۰ متر تعریف کردیم.

وی افزود: باشگاه هایی که مجوز فعالیت در هر رشته های سالنی دارند باید تهویه مناسب داشته باشند و بعد از هر سانس وسایل ورزشی را ضدعفونی کنند و در اختیار وزرشکار بعدی یا سانس بعدی قرار دهند.

علی شائی با بیان اینکه در ورزش های گروهی نیز فقط آموزش مهارت ها مجاز است، گفت: در ورزش های گروهی هیچگونه فعالیت، رقابت و مسابقه دوستانه و غیر رسمی نداریم و صرفا آمورزش مهارت های ورزشی است.

وی تاکید کرد: ورزش هایی مانند کوهنوردی، کوه پیمایی، دو و میدانی، دوچرخه سواری، موتور سواری و قایقرانی که در فضای باز انجام می شوند با همان فاصله ۲ تا ۲ و نیم متر  و در فضای باز انجام می شوند.

مجوز باشگاه های ورزشی بر اساس وضعیت استان تغییر می کند

مدیر کل ورزش و جوانان ایلام گفت: مجوز باشگاه ها با توجه به شرایط و آیین نامه های بازگشایی است که در آن سه وضعیت قرمز، سبز و سفید ترسیم شده است و این وضعیت ها به تناسب شرایط هر استان متغییر و ممکن است رشته هایی که آزاد هستند ممنوع اعلام شوند.

علی شائی اظهار  افزود: در وضعیت سفید هیچ محدودیتی  برای هیچ رشته ای وجود ندارد، در وضعیت سبز رشته های پربرخورد مانند کشتی، شنا و غیره ممنوع است و در وضعیت قرمز یک سری از رشته ها ممنوع و رشته های پربرخورد مانند کشتی، اسکواش و تیراندازی با هماهنگی مرکز بهداشت آن استان تصمیم گیری می شود.

 وی همچنین به ابتلای ورزشکاران به کرونا اشاره کرد و گفت: تاکنون ابتلای ورزشکاران سازمان یافته چه در بخش خانم ها و چه در بخش آقایان در استان گزارش نشده است.

علی شائی تصریح کرد: این موضوع نشان دهنده رعایت قوانین و مقررات بهداشتی از سوی جامعه ورزش و جوانان استان است و امیدواریم با اجرای این مقررات شاهد سلامت کامل جامعه ورزش استان در کنار دیگر هم استانی های خود باشیم.

۳۷۸ باشگاه ورزشی خصوصی و دولتی در سطح استان فعال است./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار