معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، از جان باختن ۱۲ نفر در استان فارس بر اثر ابتلا به کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۸۹۳۸۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 19 August 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:دکتر عبدالرسول همتی گفت: متاسفانه ۱۲ نفر در ۲۴ ساعت گذشته به علت ابتلا به کروناویروس جان خود را از دست دادند که با این موارد جدید، در حال حاضر آمار جانباختگان کرونا ویروس در فارس، از ابتدای شیوع تاکنون به ۷۲۵ نفر رسیده است.

وی افزود: از آغاز شیوع تاکنون ۳۳۵ فوتی مربوط به شیراز؛ ۴۵ مورد مرودشت؛ ۳۴ مورد کازرون؛ ۱۷ مورد داراب؛ لامرد و آباده هر کدام ۱۴ مورد؛ ۱۳ مورد قیروکارزین؛ ۱۰ مورد کوار؛ هشت مورد زرین دشت؛ هفت مورد ممسنی؛ زرقان، اقلید و پاسارگاد هر کدام ۶ مورد؛ استهبان و خرم بید هر کدام ۵ مورد؛ ۴ مورد ارسنجان؛ مهر، سپیدان و سروستان هر کدام ۳ مورد؛ فیروزآباد، کوه چنار، نی ریز، رستم و بیضا هر کدام ۲ مورد؛ خرامه، بوانات و سرچهان هر کدام یک نفر و مابقی جانباختگان مربوط به دیگر دانشگاه‌ها و دانشکده‌های استان است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهارداشت: در استان فارس از ابتدای شیوع کروناویروس تا کنون، بیش از ۲۳۹ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۳۹ هزار و ۶۰۲ مورد مثبت شناسایی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه، آمار بهبودیافتگان بیمارستانی و ایزوله خانگی استان را از ابتدا تاکنون، ۳۶ هزار و ۴۴۰ نفر اعلام کرد.

دکتر همتی ادامه داد: هم اکنون ۸۲۰ بیمار مشکوک و دارای علامت بیماری در بخش‌های عمومی بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۷ بیمار مبتلا به کووید۱۹ نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های سطح استان بستری هستند.

به پویش نذر ماسک بپیوندید

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم قرار داریم و مومنان هر ساله نذوراتی به صورت اطعام اهدا می‌کنند، گفت: امسال در این ایام با بحران اپیدمی کروناویروس در کشور مواجه هستیم و علاقه مندان می‌توانند به جای نذر اطعام، به پویش «نذر ماسک» بپیوندند و به همان مبلغ نذر خود، ماسک تهیه کنند و در اختیار سوگواران و افراد کم بضاعت قرار دهند و یا از طریق حساب کمک‌های مردمی مجمع خیرین تامین سلامت استان، با مدافعان سلامت استان همراه شوند.

او یادآور شد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مرتب دست‌ها برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس الزامی است.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار