ناصر مقدم در نشست خبری با اصحاب رسانه که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز برگزار شد با بیان اینکه طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، استان از وضعیت قرمز شیوع بیماری کرونا وارد وضعیت زرد شده است، اظهار داشت: بی‌شک رسانه‌ها نقش بسزایی در سلامت مردم و ایجاد جو روانی آرام در جامعه داشتند.
کد خبر: ۸۸۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷ 19 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» ناصر مقدم با بیان اینکه در آستانه ماه محرم هستیم و طبق مصوبات ستاد مبارزه با ویروس کرونا مقرر گردید که آیین‌ها و مناسبت‌های مربوط به این ایام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود،گفت: در این بخش نیز نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی جامعه بسیار مهم و اثر گذار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با عنوان اینکه شبکه‌های معاند بدنبال سیاه نمایی و فضاسازی بر علیه  آیین‌های محرم هستند و عزدارای  را دلیلی بر شیوع بیشتر بیماری کرونا نسبت می‌دهند، بیان کرد: باتوجه به اینکه اکثر مشاغل در حال حاضر در کشور فعال هستند، طبیعتا  حضور مردم اگر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشد قطعا مخاطرات ذهنی در این زمینه کاهش می‌یابد.

مقدم با اشاره به اینکه توجه سلامت تک تک انسان‌ها جز واجبات است و همه ما باید در جهت حفظ جان تمامی افراد جامعه تلاش کنیم، تصریح کرد: نباید کاری انجام دهیم که با بی تدبیری و بی توجهی ما جامعه دچار مشکل شود.

وی با اشاره به اینکه همه ما امروز در قبال جان یکدیگر مسئول هستیم و رسانه‌ها باید در بیان این مهم در رسانه‌هایشان تلاش کنند، خاطرنشان‌کرد: برای ماه محرم دستورالعمل‌های ویژه‌ای صادر شده که این دستورالعمل‌ها در حال حاضر کشوری است، اما خود استان‌ها نیز متناسب با وضعیت استان تصمیم‌گیری می‌کنند.

مدیرکل  فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز، گفت: ترویج الگوهای جدید عزاداری مانند هر خانه یک حسینیه، توزیع نذر ماسک و ارزاق و نصب پرچم سیاه درب منازل سبب کاهش شیوع این ویروس می‌شود.

مقدم با عنوان اینکه نصب بنر الزام رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل برگزاری مراسم‌های محرم الزامی است، اظهار کرد: وظایف هر نهاد در راستای نظارت هر چه بیشتر بر اجرای صحیح این پروتکل‌ها ابلاغ شده و هر دستگاه موظف است که وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

وی با بیان اینکه همه هیئت‌ها برای برگزاری یک مراسم خوب و باکیفیت تلاش می‌کنند، افزود: هیئت‌ها در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها و دریافت دو اخطار  به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی تعطیل می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار