معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اعلام برنامه‌های این مکان مقدس در دهه نخست ماه محرم، گفت: میزبانی از هیئت‌های مذهبی و برگزاری آیین اذن روضه محرم ازجمله این برنامه‌ها است.
کد خبر: ۸۸۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ 18 August 2020

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام یاسین حسین آبادی درباره ویژه برنامه‌های مسجد مقدس جمکران برای دهه نخست محرم حسینی، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اوج گیری موج دوم آن و ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای برگزاری عزاداری‌ها، مسجد مقدس جمکران به دلیل برخورداری از فضای متناسب با پروتکل‌های ابلاغی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، در طول دهه نخست محرم میزبان برخی هیئت‌های مذهبی می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران ادامه داد: ما از شب گذشته (دوشنبه، ۲۷ مردادماه) و با برگزاری آیین تجدید بیعت و اذن روضه مداحان قم در صحن جامع مهدوی به استقبال محرم رفته ایم؛ رونمایی از مستند تلویزیونی «شیخ المادحین» که در احوالات مداح اهل بیت «ملاحسین مولوی» است از بخش‌های این آیین بود.

وی ادامه داد: آیین عمومی اذن روضه خوانی محرم حسینی هم امشب با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین بندانی نیشابوری و مرثیه سرایی کربلایی حمید علیمی برگزار می‌شود.

وی درباره برنامه حضور هیئت‌های مذهبی در میعاد منتظران، بیان کرد: از فردا برنامه‌های عزاداری از ساعت ۲۱ تا ۲۳ با حضور هیئت «فاطمیون» و با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین «بی آزار تهرانی» و مرثیه سرایی «مهدی سلحشور» آغاز می‌شود و این برنامه به مدت ۱۱ شب یعنی تا شام عاشورا ادامه دارد؛ این برنامه از شبکه‌های یک و قرآن و معارف سیما نیز پخش می‌شود.

حسین آبادی ادامه داد: همچنین هیئت «محبین اهل بیت(ع)» با سخنرانی حجت الاسلام «احمد پناهیان» و مرثیه خوانی ذاکران آل‌الله از جمعه، ۳۱ مردادماه هر روز از ساعت ۱۸ تا ۲۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسجد مقدس جمکران مراسم سوگواری برگزار می‌کند.

وی در ادامه ابراز کرد: در طول دهه نخست محرم حسینی، صبح‌ها از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۸ زیارت عاشورا قرائت شده و ظهرها به مدت ۱۰ دقیقه مصائب اهل بیت(علیهم السلام) ذکر می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران تاکید کرد: با توجه به ممنوعیت حرکت دسته عزاداری به دلیل شیوع کرونا، جلساتی با حضور مسؤولان دسته‌جاتی که در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به مسجد مقدس جمکران مشرف می‌شدند برگزار و این ممنوعیت حضور دسته‌جات و شرایط عزاداری‌ها در مسجد را بیان کردیم.

حسین آبادی اضافه کرد: غروب روز عاشورا جلسه قرائت زیارت ناحیه مقدسه و ظهر روزهای هشتم، نهم و دهم محرم با حضور علما مجلس روضه خوانی در مسجد مقامِ میعاد منتظران با حضور مخاطبان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: به تناسب شرایط کرونایی کشور در درب‌های ورودی، تیم‌های توزیع، ماسک را به صورت رایگان یا قیمت تمام شده (به تناسب امکانی که نذورات ایجاد کند) بین عزاداران حسینی توزیع می‌کنند، همچنین، خادمان سلامت هر شب به صورت ویژه با شیوه‌هایی همچون تذکر برای استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌ها به زائران و عزاداران خدمت رسانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه داخل صحن‌های مسجد نیز فاصله گذاری‌های اجتماعی اعمال می‌شود، خاطرنشان کرد: دارالشفای مسجد در این ایام فعال است و افراد دارای بیماری‌های زمینه ای یا علائم ابتلاء، به آنجا منتقل می‌شوند.

حسین آبادی درپایان درباره برنامه مسجد مقدس جمکران برای نذورات محرم، یادآور شد: همسو با پروتکل ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا اطعام در مسجد نخواهیم داشت و اگر نذوراتی باشد به سمت اطعام مستمندان و نیز توزیع بسته‌های معیشتی میان محرومان هدایت‌ می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار