امام جمعه ایلام ؛
نماینده ولی فقیه در استان و گفت: در برنامه های عزاداری سید و سالار شهیدان و مراسمات محرم سال جاری، ملاک ولایتمداری، توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و عمل به پروتکل های بهداشتی است.
کد خبر: ۸۸۸۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰ 17 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت الاسلام  الله نور کریمی تبار در این همایش، با بیان اینکه برگزاری مراسمات عزاداری برای اباعبداله الحسین(ع) به بهترین وجه دغدغه همه ارادتمندان به امام حسین(ع) است، اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم با محدودیت هایی در زمینه زمان برگزاری مراسم، مکان برگزاری و نذورات مردمی مواجه هستیم.

 امام جمعه ایلام تصریح کرد: توصیه می شود در صورت نبود مشکل شرعی، افراد متدین نذورات خود را به سمت پویش کمک مؤمنانه برای کمک به نیازمندان و افراد آسیب دیده از کرونا سوق دهند که امری خداپسندانه و در راستای کاهش مشکلات افراد نیازمند جامعه خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه در برگزاری برنامه ها و مراسمات عزاداری شاگردان مکتب امام حسین (ع)شور حسینی را همراه با شعورحسینی به دنیا نشان دهند، گفت: در برنامه های عزاداری شید و سالار شهیدان و مراسمات محرم سال جاری، ملاک ولایتمداری، توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا و عمل به پروتکل های بهداشتی است.

امام جمعه ایلام بیان کرد: مقام معظم رهبری در خصوص مراسمات محرم امسال تاکیدات ویژه ای داشته اند که حجت را بر همه تمام کرده است، رهبر معظم انقلاب برگزاری مراسمات را منوط به تصمیمات ستاد ملی کرونا دانسته اند و ما هم از این دستور تبعیت خواهیم کرد و باید از ظرفیت های مختلف رسانه ای و فضاهای باز و مناسب برای اجرای این مراسمات با اولویت حفظ سلامت مردم استفاده کرد.

حجت الاسلام کریمی تبار ابراز کرد: دشمنان ملت ایران و اهل بیت(ع) در کمین هستند که از هر حربه ای برای ضربه زدن به اعتقادات مردم استفاده کنند و ما نباید به آنها اجازه داده و بهانه ای برای تخریب به دستشان دهیم، شور حسینی باید با شعور حسینی توامان باشد و اگر شعور حسینی حاکم باشد حتی برگزار نشدن مطلق مراسمات محرم نیز نمی تواند حب و عشق امام حسین(ع) را از دل شیعیان بیرون کند.

وی گفت: سلامت مردم برای همه ارکان نظام در کشور و استان ها در اولویت قرار داشته و به هیچ قیمتی حاضر نیستیم سلامت مردم را به خطر انداخته و فشار کاری مضاعفی را بر کادر درمان به عنوان خط مقدم مقابله با بیماری کرونا تحمیل نماییم.

حجت الاسلام کریمی تبار افزود: برگزاری نماز جمعه به عنوان نماد وحدت مسلمانان به خاطر سلامت مردم لغو شد، مراسم معنوی حج که در حد اعلای مراسمات مذهبی مسلمانان قرار دارد با تعداد محدودی و رعایت فاصله اجتماعی برگزار شد،که نشان می دهد که اسلام به سلامت مسلمانان و همه بشریت اهمیت ویژه ای داده است.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد:هیئت های مذهبی و دست اندرکاران برگزاری مراسمات عزاداری ماه محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی زمینه لازم را برای ایجاد فضای مناسب عزاداری ها و برنامه های ماه محرم فراهم کنند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار