معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: مدیران و کارکنان دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، واحدهای صنفی و افرادی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند، مجازات می‌شوند.
کد خبر: ۸۸۸۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵ 17 August 2020

علیار راستگو، روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه برای این افراد مجازات بندهای الف، ب، جیم و دال ماده ۹ قانون رسیدگی به تخلفات اداری اعمال خواهد شد، افزود: مدیران، کارمندان و پرسنلی که در یک مجموعه اداری کار می کنند، باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند در غیر این صورت بر اساس تخلفات اداری حاکم در دستگاه ها با آن ها برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای مجازات این افراد ۵ مرتبه پیش بینی شده است، اظهار داشت: این مراحل شامل اخطار کتبی با درج در پروند، توبیخ و درج در پرونده، کسر یک سوم حقوق و فوق العاده شغل حداکثر به مدت یک ماه، در صورت تکرار تخلف کسر یک سوم از حقوق و فوق العاده شغل حداکثر به مدت ۳ ماه و در مرحله پنجم انفصال موقت از خدمت حداکثر به مدت ۳ ماه است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه این مجازات قطعی، غیرقابل تجدید نظر و لازم الاجرا است، گفت: در حوزه صنفی نیز اگر پروتکل های بهداشتی رعایت نشود، مجازاتی برای این واحدها در نظر گرفته شده است که در مرحله اول تذکر کتبی با درج در پرونده صنفی، مرحله دوم تعطیلی و پلمب واحد صنفی به مدت ۵ روز و مرحله سوم تعطیلی به مدت ۱۰ روز از سوی مراجع بازرسی و نظارتی صنفی اعمال خواهد شد.

راستگو، ادامه داد: اگر پروتکل های بهداشتی در اجتماعات و اماکن مذهبی رعایت نشود، در مرتبه اول تذکر کتبی به متولیان اماکن و مراسمات داده می شود و در مرحله دوم تسهیلات یارانه ای آن ها قطع و در مرحله سوم به مدت یک ماه تعطیل می شوند.

وی با بیان اینکه در حوزه عمومی استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی برای آحاد جامعه در مراکز تجمع سربسته، محیط های صنفی و اداری و وسایل حمل و نقل عمومی الزامی است، یادآوری کرد: ارایه خدمات و تسهیلات اداری، انتظامی، قضایی و بانکی از سوی دستگاه های دولتی و غیردولتی به افراد و مراجعه کنندگانی که از ماسک استفاده نکرده و فاصله اجتماعی را رعایت نکنند، ممنوع بوده و متخلفان در زمینه ارایه خدمات برحسب مورد، طبق بندهای الف، ب و ج این مصوبه مجازات خواهند شد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی از رسانه ها خواست مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا را در خصوص الزامات رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح جامعه برای مردم اطلاع رسانی کنند.

راستگو با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در ایام محرم و عزاداری های این ماه، افزود: با توجه به برگزاری جلسات متعدد در استانداری و انجام هماهنگی های لازم، کل مراسم های این ایام در فضاهای باز و با رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک به صورت مستمر و کاستن از زمان عزاداری برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نذورات ماه محرم باید به شکل خشک و خام توزیع شود و پذیرایی در محل مراسمات ممنوع است، یادآوری کرد: مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا به هیات ها و برگزارکنندگان مراسم ابلاغ شده است تا با رعایت این موارد بعد از این ایام شاهد افزایش ابتلا به بیماری کرونا در استان نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار