رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت: طی دو روز گذشته شرایط شیوع کرونا در استان البرز وارد فاز زرد شد، این دومین بار است که البرز موفق شده شرایط شیوع بیماری را کنترل کند.
کد خبر: ۸۸۸۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ 17 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» حسین کریم در آئین تجلیل از خبرنگاران، گفت: طی دو روز گذشته استان البرز وارد فاز زرد شده است و برای بار دوم موفق شدیم ویروس کرونا را در سطح استان البرز کنترل کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه با کمک رسانه‌ها موفق شدیم مردم را همراه کنیم و پروتکل‌ها را رعایت کنیم، اضافه کرد: همزمان با 26 استان کشور وارد فاز قرمز شیوع کرونا شدیم، اما خوشبختانه با کنترل شیوع کرونا، امروز از وضعیت قرمز خارج شدیم.

کریم با اشاره به اقدامات مدافعان سلامت در سراسر استان، اضافه کرد: جزو نخستین استان‌های کشور هستیم که وارد فاز زرد شدیم، خوشبختانه نه در مرحله اول و نه در مرحله دوم با بحران شدید مواجه نشدیم.

وی در ادامه با جمعیت البرز اشاره کرد و یادآور شد: در هر دو مرحله حداقل بیماری و مرگ و میر در استان البرز ثبت شد هر چند دور از انتظار بود، شاید اگر بیماری از کنترل ما خارج می‌شد تعداد بستری‌های البرز به بالای هفت هزار نفر در روز می‌رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه هر لحظه امکان برگشت ویروس و افزایش شیوع بیماری است، ادامه داد: بیمارستان‌های البرز در کنار بیماران کرونایی، بیماران دیگری هم داشتند که با مدیریت خوبی که انجام شد موفق به کاهش تعداد مرگ و میرها و انتقال ویروس شدیم.

کریم با اشاره به اینکه آمار بستری‌های کرونا در یک روز البرز از مرز 760 نفر عبور نکرد، ادامه داد: نمی‌خواهیم دوباره به وضعیت قرمز برسیم و باید با رعایت حداکثری اجازه شروع پیک سوم را ندهیم، اما چندین مسئله در روزهای آینده نگران کننده است.

وی با اشاره به اینکه برای مثال مجبور هستیم کنکور را برگزار کنیم، یادآور شد: همچنین مسئله برگزاری مراسم عزاداری محرم نیز پیش رو قرار گرفته، یکی دیگر از مسائل مدنظر آغاز سال تحصیلی است. این سه مورد می‌تواند شیوع کرونا را به رشد مواجه کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه هر یک از مسائل ذکر شده به شدت مورد رصد مجموعه درمانی و ستاد کرونا قرار گرفته است، تصریح کرد: در صورتی که مواردی، خارج از اصول بهداشتی مشاهده و گزارش شود به شدت برخورد خواهیم داشت.

کریم در رابطه با صحت آمار اعلام شده کرونا در سطح استان افزود: به هیچ دلیلی خطا و اشتباه در اعلام آمار بیماری کرونا در البرز وجود ندارد و اگر تصور شود، چنین اقدامی برای برگزاری مراسم محرم در دستورکار قرار گرفته است، خیانت به مردم و قسم نامه پزشکی می‌باشد و چنین خیانتی در تخیل هم نمی‌گنجد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار