معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز از ثبت نام ۵۰۰ هیئت مذهبی استان در سامانه بیرق خبر داد.
کد خبر: ۸۸۸۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۵ 17 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام محمد معینی با اشاره به اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط هیئت‌های مذهبی در ایام محرم، اظهار کرد: هیئت‌هایی که قصد برگزاری مراسم‌های ویژه ایام محرم را دارند باید در سامانه «بیرق» ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۵۰۰ هیئت مذهبی استان البرز در سامانه بیرق ثبت نام کرده اند، گفت: تا پنجم ماه محرم امسال نیز مهلت ثبت نام برای هئیت های مذهبی همچنان برقرار است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه از هیئت‌های مذهبی ثبت نامی تعهدی اخذ می‌شود مبنی بر اینکه تمامی پروتکل‌های بهداشتی مقابله با بیماری کرونا را رعایت کنند، افزود: در مجوز صادر شده برای ذکر می‌شود که لغو هرگونه تجمعات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی مناسب و کاهش ساعات برگزاری مراسم‌ها ضروری است.

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پخش نذورات

معینی با تاکید بر اینکه بیرون آمدن هیئت‌های مذهبی ممنوع است، بیان کرد: استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه در برگزاری این مراسم ممنوع است مراسم زنجیر زنی در هیئت‌ها تنها با زنجیر شخصی انجام شود و نباید بین عزاداران زنجیرها جابجا شود، پایان ساعات برگزاری مراسم نیز تا ساعت ۲۳ هر شبانه روز است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ماسک به صورت مستمر در مراسم و برنامه‌های هیئت‌های مذهبی در کنار رعایت فاصله گذاری اجتماعی، گفت: تمامی پروتکل‌های بهداشتی در خصوص نذورات نیز باید رعایت شود.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز با بیان اینکه نیروهای نظارتی تبلیغات اسلامی بر نحوه برگزاری مراسم و برنامه‌های ویژه ماه محرم و صفر امسال نظارت لازم را خواهند داشت، افزود: از سوی شبکه بهداشت، استانداری و نیروی انتظامی نیز این نظارت‌ها اعمال خواهد شد و هیئت‌های مذهبی که موارد لازم را رعایت نکنند، تعطیل می‌شوند.

مراسم نخل گردانی ممنوع است

معینی با تاکید بر اینکه برگزاری مراسم‌های خاص از جمله همایش شیرخوارگان حسینی، طشت گذاری و یا نخل گردانی به دلیل تجمعات بالا ممنوع است، گفت: ایستگاه‌های صلواتی نیز تنها نواهای حسینی را اجرا می‌کنند و پخش نذورات و پذیرایی در این جایگاه‌ها ممنوع است و در صورت انجام این کار با آنها برخورد می‌شود.

وی با این توضیح که در آستان مقدس امامزادگان و حرم ائمه معصومین نیز برگزاری مراسم و برنامه‌های مذهبی تنها در فضای روباز انجام می‌شود، عنوان کرد: اگر بر حسب ضرورت قرار بر برگزاری مراسم و برنامه‌هایی در فضای بسته بود، زمان برگزاری آن حداکثر یک ساعت و با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی از جمله فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک است.

هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری ممنوع است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز در خصوص برگزاری نماز در سطح مساجد استان البرز نیز متذکر شد که در فضای بسته تنها برابر یک چهارم ظرفیت آن فضا باید جمعیت نمازگزاران حضور یابند، رعایت فاصله حداقل دو متر میان نمازگزاران، استفاده از ماسک و وسایل شخصی مانند مهر و جانماز توسط آنها نیز الزامی است.

معینی در خصوص پخش نذورات توسط هیئت‌های مذهبی نیز گفت: هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری ممنوع است و نذورات بر اساس پروتکل‌های بهداشتی اعلام شده تنها در قالب مواد غذایی خشک یا خام توزیع خواهد شد که البته در این میان توزیع هرگونه نذورات در ایستگاه‌های صلواتی در کل ممنوع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار