با وجود لغو عزاداری به صورت سنتی؛
به گزارش تابناک سمنان: نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با تأکید بر اینکه تنوع مراسم‌های عزاداری در این استان کم‌نظیر است، گفت: آئین‌های سنتی عزاداری لغو و مراسم به‌صورت سینه‌زنی در فضای باز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۷ 16 August 2020

 

رونمایی از لوگوی اهدایی سمنان به طرح ملی هر خانه یک پایگاه سلامت - ایسنا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ظهر یکشنبه در جلسه هم‌اندیشی تبیین و دستورالعمل ضوابط برگزاری عزاداری ایام محرم و صفر به میزبانی استانداری سمنان بابیان اینکه رفتار ویروس کرونا نامشخص است و احتمال می‌رود تا سال آینده نیز با این ویروس درگیر باشیم، اظهار داشت: زندگی کردن با ویروس کرونا را باید یاد بگیرم و عادت‌ها و رفتارهای غلط گذشته را اصلاح کنیم.

وی بابیان اینکه تنوع مراسم عزاداری در استان کم‌نظیر یا بی‌نظیر است، تصریح کرد: دسته روی‌ها و دیگر مراسم سنتی در ایام عزاداری محرم ممنوع است و مراسم عزاداری در فضای باز و در تمام شهرستان‌های استان به یک صورت برگزار خواهد شد.

نوید دانایی با اشاره به عزاداری محرم وجه مهمی از زندگی مسلمانان است، تأکید کرد: امسال شرایط خاصی ایجادشده و باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار متولیان برگزاری مراسم عزاداری قرار گیرد.

دانایی از لغو تمام برنامه‌های سنتی و کاهش تنوع مراسم عزاداری در محرم سال جاری خبر داد و افزود: پذیرایی در هیئت‌های مذهبی به هر شکلی ممنوع است و استفاده از ماسک در طول مراسم عزاداری ضروری است.

وی با تأکید بر اینکه اغناء مذهبی و حیات مذهبی باید در محوریت مراسم عزاداری قرار گیرد، ابراز کرد: اطلاع‌رسانی گسترده به هیئت‌های مذهبی استان سمنان انجام شود و همه متولیان باید بدانند هیچ هیئتی حق تخطی از اصول و قوانین تعیین‌شده برای برگزاری مراسم عزاداری را ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با اشاره به توطئه‌های دشمنان برای زیر سوال بردن مراسم عزاداری محرم بیان کرد: اجرای طرح «هر خانه یک حسینِیه» از ایده‌های مطلوبی است که در ایام محرم اجرایی می‌شود.

دانایی گفت: برگزاری مراسم‌های عزاداری هیئت‌های مذهبی در منازل مسکونی و تجمع عزاداران از دغدغه‌های اصلی ستاد مقابله با کرونا برای اجرای این طرح است و این در حالی است که در پیک اول کرونا با تعطیلی مراسم عزا و عروسی شاهد برگزاری مراسم در منازل بودیم.

وی در ادامه بابیان اینکه این طرح بدان معنا است که اعضای یک خانواده با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه ملی نسبت برای شهادت اباعبدالله الحسین (ع) عزاداری کنند، اضافه کرد: ترویج فرهنگ نذر سلامت در ایام ماه محرم و صفر نیز در دستور کار مردم برای اهدای نذورات قرار گیرد.

 لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار