امام جمعه فردیس در آستانه روز جهانی مسجد و ماه محرم، ضمن تکریم مساجد، برای آماده شدن برای برگزاری مراسم عزاداری حسینی از ائمه محترم جماعات و هیئت امنای مساجد خواست از چهارشنبه ۲۹ مرداد مساجد را باز و مراسم اقامه نماز جماعت را با رعایت فاصله گذاری فیزیکی و شیوه نامه های بهداشتی صادره از ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار نمایند.
کد خبر: ۸۸۷۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ 15 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» روز مباهله به بیان رهبر معظم انقلاب اسلامی از رویدادهای مهم و ممتاز است که توحید و نبوت و امامت در کامل‌ترین چهره‌ها جلوه کرده. خداوند در آیه ۶۱ سوره آل عمران به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود : “فمن حاجک فیه من بعد ما جاءک من العلم فقل تعالوا ندع ابناءنا وابناءکم ونساءنا ونساءکم وانفسنا وانفسکم ثم نبتهل فنجعل لعنت الله علی الکاذبین

هرگاه بعد از علم و دانشی که (در باره مسیح) به تو رسیده، (باز) کسانی با تو به محاجّه و ستیز برخیزند، به آنها بگو: «بیایید ما فرزندان خود را دعوت کنیم، شما هم فرزندان خود را؛ ما زنان خویش را دعوت نماییم، شما هم زنان خود را؛ ما از نفوس خود دعوت کنیم، شما هم از نفوس خود؛ آنگاه مباهله کنیم؛ و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم.”

مباهله یعنی یکدیگر را لعن و نفرین کردن. وقتی روز مباهله فرا رسید اسقف نجران که چگونگی هیئت مباهله کننده را دید گفت من مردی را می بینم که نسبت به مباهله با کمال جرأت اقدام می کند و میترسم راستگو باشد و ریشه نصرانیت را براندازد. لذا پیشنهاد مصالحه داد و پیامبر صلوات الله و سلامه علیه با آنها مصالحه کرد و آنها حاضر به پرداخت جزیه یعنی مالیات برای تامین امنیت خود شدند. درسی که ما از مباهله برای امروز خود می گیریم این است که پیامبر وقتی راه خود را راه حق میدید حاضر به همه نوع فداکاری و به میدان آوردن عزیزترین کسانش برای اثبات حقانیت و درستی راهش شد و ما امروز چون راهمان برای مقابله با استکبار، همان راه پیامبر و اولیای الهی علیهم صلوات الله است باید با همه ظرفیت و توان به میدان بیاییم و ملت ما در طی ۴۰ سال گذشته هم این کار را انجام داده‌ و در ادامه این راه نیز ایستادگی و مقاومت خواهند کرد.

شنبه ۲۵ ذی الحجه روز نزول سوره هل اتی در شأن اهل بیت علیهم السلام است. اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم با تقدیم نان سفره خود در هنگام افطار یعنی زمانی که خودشان سخت به این نان محتاج بودند به این تفکر که چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است خط بطلان کشیدند و برای این عمل جز رضایت خدا هیچ چیز نخواستند و حتی انتظار تشکر و قدر شناسی هم نداشتند و خداوند متعال به پاس این عمل خالصانه و پاک سوره ای در شأن آنها نازل فرمود و به آنها وعده بهترین پاداش‌ها را داد.

روز دوشنبه ۲۶ دی ماه سالروز ورود آزادگان به کشور است که گرامی می‌داریم استقامت و پایمردی آزادگان در زندانها و اردوگاه‌های رژیم بعث در هشت سال دفاع مقدس را، و از خداوند متعال برای سید آزادگان مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی طلب علو درجه و مغفرت را داریم.

سه شنبه سالروز کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد در سال ۱۳۳۲ است که آمریکایی‌ها علی‌رغم اعتمادی که دکتر مصدق به آنها نمود از پشت به او خنجر زدند و محمد رضای مفلوک و فراری را به کشور بازگرداندند و در ۲۵ سال جرم و جنایت او به مردم این سرزمین شریک شدند و تا به امروز دست از تجاوزگری و خیانت به این کشور بر نمی دارند و آخرینِ آن، تحریم های ظالمانه این ملت و تلاش برای صدور قطعنامه تداوم تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت است.

در آستانه روز جهانی مسجد و ماه محرم واقع شده ایم که جا دارد با توجه به وظیفه تکریم مساجد و آماده شدن برای برگزاری مراسم عزاداری حسینی از ائمه محترم جماعات و هیئت امنای مساجد تقاضا کنم از چهارشنبه ۲۹ مرداد مساجد را باز کنند و مراسم اقامه نماز جماعت را با رعایت فاصله گذاری فیزیکی و شیوه نامه های بهداشتی صادره از ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزار نمایند و همه متدینین و نمازگزاران مساجد، علاوه بر استفاده از ماسک، سجاده و مهر شخصی به همراه داشته باشند و در ایام محرم تا جایی که امکان دارد مراسم عزاداری را در فضای باز برگزار نمایند و در مسجد، مراسم منبر و عزاداری کوتاه و حداکثر به مدت یک ساعت اجرا شود و از سینه زنی های هیجانی و ایجاد شور خودداری گردد و در طول مراسم از برداشتن ماسک و انجام پذیرایی اجتناب شود.

از تذکر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه محترم کرج حضرت آیت الله حسینی همدانی در رابطه با مسئله انتخاب شهردار و اقداماتی که برخی از اعضای شورای اسلامی شهر فردیس در هفته های اخیر انجام داده‌اند تشکر و قدردانی می کنم و امیدوارم چاره اندیشی جناب آقای استاندار در برگزاری هیئت حل اختلاف استان موثر واقع شود و در روزهای آینده شاهد تشکیل جلسه شورای شهر و انتخاب شهردار باشیم و شهروندان فردیس در یک سال باقی مانده فعالیت شورای اسلامی شهر فردیس شاهد عملیاتی شدن حداقل انتظارات خود از شهرداری و شورای شهر مستقل باشند.

حدود یک هفته از انفجار مهیب در بندر بیروت می گذرد. تحلیل‌های مختلفی از این واقعه صورت گرفته است. برخی تحلیلگران این انفجار را بدون طراحی قبلی و امری اتفاقی و نتیجه سهل انگاریِ انباشت چندین تن آمونیوم نیترات دانسته و برخی گر چه مسئله را یک اتفاق طبیعی دانسته‌اند ولی معتقدند چون این حادثه در جایی اتفاق افتاده که طرفداران جریان افراطی مسیحی مانند سمیر جعجع و اهل سنت افراطی و طرفدار عربستان مانند سعد حریری سکونت دارند، تحرکات اخیر این جریانات در اتهام زنی به حزب الله و حضور دستپاچه مکرون در این ناحیه برای آرامش بخشی به این طیف بوده و می خواهند از این فرصت برای جریان سازی علیه حزب الله و جمهوری اسلامی ایران بهره برداری نمایند. دیدگاه سوم بر این است که این انفجار حادثه ای از پیش طراحی شده بوده و این خودزنی توسط جریان ۱۴ مارس و طرفداران حریری با حمایت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها صورت گرفته، نظیر واقعه ۱۱ سپتامبر و حمله به برج‌های دوقلو تجارت جهانی و پنتاگون که بهانه‌ای برای آمریکا برای حمله به افغانستان و حضور پررنگ تر در خاورمیانه و دخالت های بیشتر در این منطقه شد و حادثه انفجار بندر بیروت نیز برای این امر طراحی شده که حزب الله و ایران را وادار به اقدامات عجولانه و در نتیجه دخالت های آمریکایی ها و تحت الشعاع قرار دادن حوادث داخلی آمریکا و منحرف ساختن نگاه ها از داخل این کشور به خارج نماید.

نگاه ما این است فارغ از اینکه کدام تحلیل پذیرفته شود سخنان سید مقاومت و موضع گیری رهبر معظم انقلاب اسلامی نقشه های جبهه مخالف مقاومت را خنثی کرد و عکس العمل هیجانی که برای دشمن صهیونیستی و آمریکایی ها فرصت سازی نماید، اتفاق نیفتاد و آن ها در اهداف خود ناکام شدند. ولی متاسفانه برقراری روابط رسمی امارات و رژیم اشغالگر قدس که می تواند قطعه ای از یک پازل از پیش طراحی شده باشد قبح شکنی این ارتباط را رقم زد که امیدواریم اقدام بعدی جبهه مقاومت و مردم منطقه مانع رسیدن به اهداف شوم حاکمان شرور و پلید برخی کشورهای منطقه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار