رئیس اتحادیه صنف درودگران استان قم گفت: یکی از مهمترین مشکلات شهرک ثامن نبود دسترسی مسیر تردد سهل الوصول و امن است که باید در دستور کار مسئولین راه و شهرسازی قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۸۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹ 14 August 2020

به گزارش تابناک قم، حسین معماریان در حاشیه همایش همدلی که در شهرک ثامن با حضور جمعی از درودگران برگزارشد، با اشاره به چالش های متعددی که پیش روی صنف درودگران، قرار دارد، اظهارکرد: یکی از نگرانی های مهم صنف ما تهیه مواد اولیه است و چوب یکی از شاخص ترین مواد اولیه ای است که باید به صورت وارداتی به دست درودگران برسد.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح تنفس جنگل در ایران، بیان کرد: به دلیل اجرای این طرح مجبور هستیم از چوب های وارداتی استفاده کنیم و این امر هزینه های بالایی را به درودگران تحمیل می کند.

رئیس صنف درودگران استان قم با تاکید براینکه قیمت واردات چوب در طول چند سال اخیر بسیار کمرشکن شده است، تصریح کرد: چوبی که در سال 92 هر مترمربع آن را با قیمت 320 هزار تومن خریداری می کردیم اکنون باید با 10 میلیون تومان خریداری شودکه در نتیجه هزینه های بالایی را به تولیدکنندگان تحمیل می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به آثار منفی شیوع ویروس کرونا به تمام اصناف اشاره و بیان کرد: شیوع این ویروس ضرر بسیاری به صنف درودگران وارد کرد که از آن جمله می شود به افزایش قیمت چوب وارداتی و محدودیت در صدور کالاهای تولیدی عنوان کرد.

رئیس اتحادیه صنف درودگران استان قم به دیگر موانعی که پیش روی تولیدکنندگان قرار دارد اشاره و عنوان کرد: با توجه به اینکه واحدهای تولیدی در شهرک ثامن از برق 50 آمپر استفاده می کنند، دارایی قوانینی را مصوب کرده است تا این کارگاه ها علاوه بر مالیات باید ارزش افزوده نیز بپردازند، این در حالی است که بسیاری از واحدها کوچک بوده و توانایی تحقق مطالبات آن ها را ندارند.

وی با اشاره یکی دیگر از مشکلات صنعتگران و تولیدکنندگان صنعت چوب در استان قم گفت: در شهرک ثامن نبود دسترسی مسیر تردد سهل الوصول و امن از مشکلات عمده این شهرک محسوب می‌شود که باید در دستور کار مسئولین راه و شهرسازی قرار بگیرد.

معماریان با اشاره به این که زمین هایی که در شهرک ثامن برای واگذاری به اعضای صنف در نظر گرفته شده است مساحت وسیعی دارد، گفت: بیشتر اعضا قدرت تملک و بهره وری از آن را نخواهند داشت و اگر این امکان از ناحیه شرکت شهرک های صنعتی به وجود بیایدکه زمین های قابل واگذاری در مساحت کوچکتری تعریف شوند، بسیاری از تولیدکنندگان و کارگاه های کوچک برای مستقر شدن در شهرک ثامن اقبال بیشتری نشان خواهند داد

وی اضافه کرد: در حوزه انشعابات برق در شهرک ثامن نیز با پدیده ای رو به رو هستیم که واقعا انتظار آن را نداریم، هرکارگاه در این شهرک باید مبلغی قریب به 80 میلیون تومان پرداخت کند تا بتواند از انرژی برق استفاده کند، با این رویه «حمایت از تولید» فقط می تواند در حد یک شعار یا عنوانی برای همایش ها و سمینارها باقی بماند.

رئیس اتحادیه صنف درودگران استان قم با بیان این که در استان قم 4 هزار واحد صنفی تولیدی و توزیعی وجود دارد،عنوان کرد: بیشتر این واحدها مستاجر هستند و مشکل اصلی که وجود دارد، خریداری زمین است.

وی افزود: مسئولان دولتی اگر واقعا خواهان اشتغال زایی و ادامه فعالیت این واحدها هستند باید راهکارهای عملیاتی خود را هرچه زودتر ارائه کنند، تا طرح واگذاری زمین در شهرک ثامن با ابعاد کوچکتر بتواند راهگشا باشد.

معماریان خاطرنشان کرد: شهرک ثامن قم باید به عنوان یکی از معتبرترین بازارهای تولیدی در عرصه چوب و مبلمان و یک ظرفیت بزرگ و قابل سرمایه گذاری در سراسر کشور معرفی شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار