مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با اشاره به عملکرد مدیران شهرک های صنعتی در زمینه استاندارد سازی فاضلاب های صنعتی، گفت: فاضلاب شهرک های صنعتی اشتهارد و نظرآباد، تالاب صالحیه را تهدید می کند.
کد خبر: ۸۸۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸ 13 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» فردین حکیمی در نشست مشترک با مدیرعامل جدید شرکت شهرک های صنعتی استان البرز به وضعیت سیستم های تصفیه فاضلاب شهرک های صنعتی و عملکرد مدیران آن ها اشاره کرد و گفت: عدم استانداردسازی این فاضلاب ها در تصفیه خانه های مرکزی شهرک ها و هدایت آن ها به منابع زیستی، خطرات زیادی را برای حیات محیط زیست به دنبال دارد.
وی اظهار داشت: با الزام اداره کل حفاظت محیط زیست استان، واحدهای فعال در شهرک های صنعتی ملزم به ایجاد سیستم پیش تصفیه بوده و پساب های خروجی برای تصفیه نهایی و استاندارد سازی به تصفیه خانه مرکزی شهرک ها هدایت می شود که در صورت عدم کارایی سیستم های تصفیه فاضلاب مرکزی،‌ منابع زیستی را به شدت در معرض تخریب قرار می دهد.
حکیمی گفت: هنوز برخی از شهرک های صنعتی استان یاتصفیه خانه مرکزی ندارند و یا در حال احداث هستند و یا اینکه نیاز به ارتقا دارند.
وی به وضعیت تصفیه خانه های شهرک های صنعتی اشاره کرد و افزود: تصفیه خانه شهرک های صنعتی اشتهارد و در نظرآباد در حال ارتقای سیستم هستند و تصفیه خانه شهرک صنعتی سپهر نظرآباد نیز در حال ساخت بوده و تا چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز اظهار داشت: همچنین تصفیه خانه شهرک صنعتی هشتگرد مراحل پایانی ساخت را می گذراند و تصفیه خانه شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس نیز هنوز در مرحله تخصیص اعتبارات و مکان یابی است.
وی گفت: تصفیه خانه شهرک صنعتی پیام ماهدشت نیز در حال شروع عملیات اجرایی برای ساخت است و تصفیه خانه شهرک صنعتی کوثر نیز هنوز به طور کامل راه اندازی نشده و در این میان فقط تصفیه خانه شهرک صنعتی بهارستان کرج وضعیتی خوب و استاندارد دارد.
حکیمی افزود: وضعیت پساب صنعتی خروجی از شهرک های صنعتی اشتهارد و نظرآباد غیراستاندارد و بار آلودگی بالایی دارد زیرا تصفیه خانه مرکزی این شهرک ها استانداردسازی نشده است.
وی اظهار امیدواری کرد که با انتصاب مدیریت جدید در شرکت شهرک های صنعتی، شاهد بهبود و ارتقای وضعیت سیستم های تصفیه فاضلاب صنعتی در شهرک های صنعتی باشیم و با مدیریت و استاندارد سازی فاضلاب های صنعتی، بتوان از طریق بازچرخانی پساب تصفیه شده، در مصارف فضای سبز استفاده کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار