نماینده عالی دولت در استان البرز در بازدید از روند اجرای پروژه احداث خط انتقال گاز ۳۶ اینچ بوئین زهرا به کرج با اشاره به اینکه در زمان اوج مصرف، گاز در البرز ناپایدار بود،گفت: از این رو برخی مشترکان با مشکل مواجه می شدند.
کد خبر: ۸۸۷۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷ 13 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» شهبازی گفت: خط انتقال گاز بوئین زهرا به کرج برای رفع این مشکل مورد مطالعه قرار گرفت و پس از تصویب به سرعت اجرا شد.

شهبازی گفت: البرز، استانی مولد، پرجمعیت و مهاجرپذیر است بنابراین برای پایدار کردن زیرساخت های گاز استان مکاتبات و ملاقات های فراوانی صورت گرفت.

وی افزود: در نیمه دوم سال ۹۸ بلافاصله کار شروع شد و موانع راه برطرف شد که این پروژه می تواند برای ۵۰ سال آینده تامین گاز البرز در حوزه صنعت، کشاورزی و خانگی را تضمین می کند.

استاندار البرز گفت: این خط حدود ۶۵ کیلومتر است که یک کیلومتر از فاز اول آن در محدوده البرز امسال به سرانجام می رسد و ۲۲ کیلومتر نیز در فاز دوم قرار دارد و در نیمه اول سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می رسد.

وی افزود: این پروژه تمامی شهرک های صنعتی البرز را در بر می گیرد و بلحاظ گاز در تولید و صنعت با مشکلی مواجه نخواهیم بود.
شهبازی اضافه کرد: در دولت تدبیر و امید شهرستان اشتهارد در زمره شهرستان های محروم کشور قرار گرفت و در این راستا از امتیازات ویژه ای برخوردار شد.

وی با بیان اینکه اشتهارد هابی برای سرمایه گذاری در کشور شد، گفت: همچنین با مصوبه هیات محترم دولت و نظر ویژه رییس جمهور محترم، تمامی شهرک های صنعتی اشتهارد از شعاع 120 کیلومتری خارج شدند و بواسطه این امر از معافیت های مالیاتی برخوردار شدند.
استاندار البرز افزود: کشت های گلخانه ای البرز می توانند از امکان مهم گاز برخوردار شوند و حتی اگر در تامین برق با مشکل مواجه شدیم، واحدهای تولیدی از طریق گاز نیاز های خود را برطرف کنند.

وی گفت: پروژه انتقال گاز بوئین زهرا به کرج یک ابر پروژه است که در گمنامی به فعالیت خود ادامه می دهد.

شهبازی افزود: امید است در دهه فجر امسال این پروژه با حضور مقامات عالی دولت به بهره برداری برسد.

وی عنوان کرد: البرز اکنون بیش از 900 هزار مشترک گاز دارد و سالیانه بیش از 40 هزار مشترک نیز به این جمعیت اضافه می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار