مسوول نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس گفت: نمازجمعه بیست و چهارم مردادماه ۹۹ در شیراز و ۳۱ شهر این استان به‌دلیل اعلام وضعیت قرمز کرونایی اقامه نمی‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۸ 12 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان، بیان داشت: با استناد به نامه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ۱۳ شهرستان استان فارس و توابع آنها و در مجموع ۳۲ شهر، در وضعیت قرمز و شرایط ویژه قرار دارند از همین رو با هدف مقابله با شیوع کرونا و حفظ سلامتی شهروندان، نماز جمعه در این مناطق اقامه نخواهد شد.

وی افزود: شیراز، آباده، بوانات، مرودشت، کوار، کازرون، سروستان، زرقان، قیروکارزین، ارسنجان، خرامه، جهرم، خفر و شهرهای توابع این شهرستان‌ها در زمره شهرستان‌های قرمز قرار دارند و ۴۴ شهر نیز در وضعیت سفید یا زرد و نارنجی قرار دارند که نمازجمعه در آنها با رعایت تمامی شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

ملک‌مکان، از تمام نمازگزاران در این شهرستان‌ها درخواست کرد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از جمله استفاده از ماسک و دستکش، به همراه داشتن مُهر و سجاده شخصی، رعایت فاصله اجتماعی و گرفتن وضو در منزل در نمازجمعه شرکت کنند، همچنین افرادی که سابقه بیماری‌های قلبی و ریوی دارند یا مشکوک به نشانه‌ها و علائم کرونا هستند، فعلا از حضور در نماز جمعه اجتناب کنند.

مدیر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در استان فارس اظهار داشت: معیار سفید بودن وضعیت شهرستان‌ها از نظر نبود آلودگی ویروسی، منوط به اعلام رسمی و کتبی دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

ملک‌مکان همچنین از سایر نهادها و اشخاص درخواست کرد، بدون اعلام کتبی و رسمی مراجع یادشده، وضعیت شهرها را تعیین نکنند تا موجب نگرانی مردم نشود.

بر اساس آخرین آمار اعلام شده تا ظهر امروز (بیست و دوم امردادماه ۹۹) تاکنون ۳۳۳ هزار و ۶۹۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جانباختگان کرونا در کشور به ۱۸ هزار و ۹۸۸ نفر رسیده است.

در حال حاضر استان‌ فارس در وضعیت هشدار قرار دارد.

برچسب ها: نماز جمعه ، شیراز ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار