معاون اقتصادی اداره کل اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه از ثبت درخواست حدود ۲۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: برای ۲۵ هزار میلیارد تومان از این درخواست‌ها مجوز صادر شده است.
کد خبر: ۸۸۶۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ 12 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،فرید خلیلی  اظهار کرد: از ابتدای امسال 1108 درخواست سرمایه‌گذاری با رقم حدود 28 هزار میلیارد ریال در استان داشتیم که در صورت تحقق این میزان سرمایه‌گذاری برای بیش از 15 هزار نفر شغل ایجاد می‌شد.

وی ادامه داد: در جریان بررسی که از این درخواست‌های سرمایه‌گذاری صورت گرفت، 71 درصد درخواست‌ها پذیرش و 29 درصد آنها بنا به دلایل مختلف از جلمه مشکل تامین آب رد شده است.

مدیر مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه تعداد درخواست‌های سرمایه‌گذاری پذیرفته شده در استان از ابتدای امسال را 676 مورد اعلام کرد که رقم سرمایه‌گذاری آن نیز حدود 25 هزار میلیارد ریال است و یادآور شد: تحقق این سرمایه‌گذاری‌ها اشتغال 10 هزار و 624 نفر را به همراه خواهد داشت.

خلیلی عمده درخواست‌های سرمایه‌گذاری از ابتدای امسال را مربوط به دو بخش صنعت و معدن و بخش کشاورزی اعلام کرد.

وی در ادامه مجموع درخواست‌هایی که از ابتدای راه‌اندازی سامانه پنجره واحد در کرمانشاه به ثبت رسیده را 2413 درخواست با سرمایه‌گذاری 61 هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی بیش از 35 هزار نفر اعلام کرد.

مدیرمرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان کرمانشاه از مزایای راه‌اندازی سامانه پنجره واحد خدمات سرمایه‌گذاری در استان هم یاد کرد و ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه وضعیت بروکراسی سرمایه‌گذاری و صدور مجوزها در کرمانشاه بهتر شده و عمده صدور مجوزها در کمتر از دو هفته صورت می‌گیرد.

خلیلی تاکید کرد: برای مثال اگرچه در فصل گذشته از نظر شاخص فضای کسب و کار نسبت به فصل قبل از آن کاهش رتبه استان را داشتیم، اما در زمینه بروکرارسی اداری و مبارزه با مفاسد 12 پله ارتقا جایگاه داشتیم که یکی از شاخص‌های مثبت استان کرمانشاه در زمینه فضای کسب و کار بود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار