رییس اتحادیه پوشاک کرج گفت: گاهی تولیدکنندگان پوشاک به اجبار یا اشتباه اجناس ایرانی تولید شده با کیفیت را با مارک و برندهای خارجی فیک به فروش می رسانند.
کد خبر: ۸۸۶۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ 12 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» میراسماعیل صدیق با تاکید بر اینکه در سال جهش تولید بیشتر تمرکز ما بر حمایت از تولیدکنندگان داخلی است گفت: در استان تولیدات با کیفیتی را در واحدهای صنفی داریم که با کالاهای خارجی هیچ فرقی ندارد، اما متاسفانه برخی تولید کنندگان یا فروشندگان روی اجناس مارک خارجی می زنند و به فروش می رسانند.

صدیق با بیان اینکه واحدهای تولیدی زیرزمینی اقدام به این کار می کنند و در واحدهای شناخته شده و جوازدار این کار انجام نمی شود، گفت: از واحدهای صنفی درخواست می کنیم کالاهایی را که از بنکداران ایرانی خریداری می کنند، با برند خود تولید کننده به فروش برسانند.

رییس اتحادیه پوشاک کرج با اشاره به دستورالعملی که سال گذشته در خصوص کد شناسه کالا صادر شده است، گفت: همه واحدهای تولیدی باید کد شناسه کالا بزنند و اگر این کار اجرایی و انجام شود و همه تولید کنندگان کد شناسه بزنند این معضل نیز حل خواهد شد.

وی افزود: وقتی یک کالای ایرانی با کیفیت و خوب است و مردم هم پسند و خریداری می کنند چرا تبلیغ نشود و چرا با قیمت مناسب و با یک برند فیک خارجی فروخته شود.

تقاضا برای برند خارجی باعث تشویق تولیدکننده ایرانی برای استفاده از مارک خارجی است
وی خطاب به مردم گفت: وقتی وارد واحد صنفی می شوند دنبال جنس با کیفیت و دوخت مناسب و عالی باشند، چرا که وقتی دنبال برند خارجی هستند این کار تشویقی برای واحدهای صنفی و تولید کننده می شود که محصول را با مارک خارجی به فروش برسانند.

رییس اتحادیه پوشاک گفت: علاوه بر این معضلات وقتی فروشندگان جنس ایرانی را خریداری می کنند که برند خارجی روی آن ثبت شده، به عنوان ظن کالای قاچاق جمع آوری می شود و چند ماه در انبار گمرگ می ماند و تا نامه نگاری شود و ما برای شناسایی کالا مراجعه کنیم چند ماه زمان می برد و کالاها ضرر و زیان می کنند پس بهتر است از ابتدا در این راه ورود نکنند.

اتحادیه پوشاک پیش قدم برای اجرای پویش «بدون قیمت نخریم»
صدیق با اشاره به راه اندازی پویش بدون قیمت نخریم در البرز گفت: اتحادیه پوشاک اولین اتحادیه صنفی کرج  است که برای اجرای این پویش اقدام کرده و بنرهایی در سطح پاساژ ها و لوگوهایی هم در واحدهای صنفی نصب شده تا همه واحدها روی اجناس قیمت بزنند.

وی با بیان اینکه سه هزار و ۵۰۰ واحد صنفی پوشاک در شهرستان کرج داریم که عضو اتحادیه هستند، گفت: از طریق پیامک و کانال های صنف خود در شبکه های مجازی از همه خواستیم به این پویش بپیوندند و قانون را رعایت کنند و اجناس را برچسب قیمت بزنند.

صدیق تاکید کرد: وقتی یک واحد صنفی قیمت دارد یعنی به قیمت اجناس خود اعتماد و اطمینان دارد و مردم نیز با اطمینان خاطر بیشتری از این واحدها خریداری می کنند.

رییس اتحادیه پوشاک کرج با بیان اینکه پروتکل های بهداشتی در واحدهای صنفی پوشاک رعایت می شود و فروشنده ها از ماسک و مواد ضدعفونی کننده استفاده می کنند، افزود: در شرایط فعلی، خریداران هنگام خرید دقت کنند که تعویض و پس گرفتن به سختی انجام می شود.

کمیسیون بازرسی اتحادیه به مشکلات و نارضایتی های شهروندان رسیدگی می کند
صدیق با اشاره به اینکه گاهی در مجتمع های تجاری و واحدهای صنفی برای تعویض یا پس گرفتن اجناس درگیری ایجاد می شود، گفت: شهروندان در صورت بروز مشکل به اتحادیه که مرجع رسیدگی به مشکلات صنفی است مراجعه کنند و از درگیری با واحدهای صنفی خودداری کنند. اتحادیه کمیسیون بازرسی و رسیدگی به شکایات دارد که مشکلات را کارشناسی و برطرف می کند.

وی با درخواست از مردم مبنی بر خرید از واحدهای صنفی که روی کالاها قیمت دارند، افزود: اگر واحدی قیمت را روی کالا نزد مردم می توانند با ۱۲۴ تماس بگیرند و یا به اتحادیه پوشاک اطلاع دهند.

رییس اتحادیه پوشاک کرج با اشاره به پرداخت دارایی سال ۹۸ واحدهای صنفی پوشاک گفت: واحدها با قطعی شدن مالیات سال ۹۷ می توانند تا پایان ۳۱ مرداد ماه که مهلت مقرر است، برای دادن اظهار نامه مالیاتی به دفاتر پیشخوان و کافی نت ها مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار