کرونا بر همه شئون زندگی ما تاثیر گذاشته و حالا با نزدیک شدن ایام محرم و صفر این سئوال پیش می آید که با توجه به شرایط کرونایی این روزها چگونه می توان نذرها را ادا کرد.
کد خبر: ۸۸۶۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ 12 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا هرگونه پذیرایی در جریان برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر ممنوع اعلام شده و از خانواده هایی که نذر دارند، خواسته شده توزیع نذرها را در قالب مواد غذایی خشک و یا خام داشته باشند. همچنین برپایی ایستگاه‌های صلواتی توزیع نذر ممنوع است.

حجت الاسلام یوسف احمدی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا در خصوص چگونگی ادای نذر در این شرایط، گفت: با توجه به شرایط خاص کرونایی امسال که امکان ادای نذر به روال گذشته وجود ندارد، افراد می توانند یا نذرهای خود را با ایجاد تغییراتی ادا کنند و یا ادای آن را به زمان مناسب دیگری موکول کنند.

وی با بیان اینکه ستاد کرونا برپایی ایستگاه های صلواتی و پخت نذورات در منازل را ممنوع کرده، گفت: افراد و خانواده هایی که نذر دارند، می توانند نذر خود را به صورت خشک و در قالب اجرای رزمایش مواسات و همدلی به دست نیازمندان برسانند و اگر هم تمایل به تغییر نذر خود ندارند و می خواهند به شیوه گذشته آن را ادا کنند، می توانند اجرای نذر خود را به بعد موکول کنند.

وی در ادامه اشاره ای هم به وجوب نذر داشت و گفت: تنها امکان تغییر نذرهایی که صاحبان آنها صیغه نذر را خوانده‌اند از نظر شرعی فراهم نیست، در غیر اینصورت جایگزین کردن نذر از نظر شرعی جایز است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: با توجه به اینکه شرایط امسال به واسطه شیوع بیماری کرونا خاص است، لذا امکان اجرای نذرها به شیوه گذشته فراهم نیست و به خانواده ها توصیه نمی‌شود.

احمدی اضافه کرد: حج رفتن برای مسلمانان واجب است، اما همین حج رفتن در اوضاع و احوال کرونایی امسال تعطیل شده. تعطیل کردن ادای نذرها به سبک و صیاق هر ساله نیز برای مقابله با شیوع کرونا مشکلی ندارد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار