مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز اعلام کرد: هیئات مذهبی چه دارای مجوز و چه بدون مجوز، برای جلوگیری از هر گونه بهره برداری مغرضین و اخذ مجوز برای برگزاری مراسم های عزاداری، در سامانه بیرق نام نویسی کنند.
کد خبر: ۸۸۶۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۷ 11 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» حجت الاسلام و المسلمین مهدی ولائی برحق با اشاره به اشتیاق و موج مثبت عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع) در هیئات مذهبی گفت: استان البرز با توجه تنوع قومیتی و مراسم های مختلف و متنوع در عزاداری حضرت سیدالشهداء (ع)، رنگ و بوی خاصی در محرم گرفته و آماده این حرکت عظیم دینی است.

وی با تأکید بر رعایت همه دستور العمل های بهداشتی بیان داشت: مغرضین و معاندین سعی در پوشش رسانه ای منفی داشته و درصدد القای تفکرات ضد دینی در اذهان مردم هستند. در این بین هیئات مذهبی باید با رعایت تمام دستورالعمل های بهداشتی، الگوی مناسبی باشند.

ولایی برحق، ضمن درخواست همکاری هیئات مذهبی با سازمان تبلیغات اسلامی، اجازه فعالیت هیئت ها را منوط به ثبت نام در سایت بیرق دانست و گفت: هیئت ها منتظر اطلاعیه جدید سازمان در خصوص این سایت باشند. به محض مهیا شدن این برنامه اطلاع رسانی گسترده ای خواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان البرز افزود: اکنون اگر فضای مناسبی جهت برگزاری مراسم محرم مهیا شده است این را مدیون و مرهون مردم متدین و انقلابی می دانیم که با رعایت همه نکات بهداشتی در حین برنامه های گذشته، زمینه را برای این چنین حرکت عظیم دینی فراهم کردند.

وی تاکید کرد: تمام هیئات چه فاقد مجوز و چه دارای مجوز می بایست در این سامانه ثبت نام کنند، در غیر اینصورت اجازه فعالیت به آنان داده نخواهد شد.

در استان البرز حدود سه هزار هیات مذهبی فعالیت می کنند.تاکنون برای برگزاری مراسم های ماه محرم از سوی کارگروه برگزاری مراسم عزاداری محرم استان البرز ۳ اطلاعیه صادر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار