فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع) شهرستان کرج با اشاره به شیوع کرونا گفت : اقامه عزای حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش باید با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی برگزار شود.
کد خبر: ۸۸۶۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ 11 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» سرهنگ پاسدار مجید زنجانی اظهار داشت: به دلیل شیوع کرونا در کشور، دغدغه هایی برای برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم در محافل مختلف مطرح شده به طوریکه بعضی از مجالس را تعطیل کرده اند.

وی توصیه کرد که این مراسم را تعطیل نکنند و با رعایت پروتکل های بهداشتی اعلامی از سوی ستاد ملی کرونا، اقامه عزای سیدالشهدا (ع) را داشته باشند.

زنجانی گفت: موضوع اصلی در برگزاری این مراسم جمعیت نیست ،بلکه برگزاری مراسم عزای سیدالشهدا (ع) است بطوریکه می توان حتی با یک سخنران، یک مداح و یک مستمع، یعنی با سه نفر مراسم عزاداری برگزاری کرد.

زنجانی افزود:  از ذاکران و سخنرانان و هیات داران انتظار می رود  این مراسم را با قوت و با رعایت پروتکل ها برگزار کنند.

وی در ادامه به برنامه های عزاداری پیش بینی شده توسط سپاه کرج اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از آئین های های اصلی در دهه اول محرم سپاه امام حسین (ع) کرج  برگزاری  زیارت عاشورا در صبحگاهان دهه اول ماه محرم است.

وی با بیان اینکه کرونا باعث شد تا در برگزاری این مراسم تغییراتی داشته باشیم، گفت: این مراسم در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه و با رعایت پروتکل های اعلامی و با یک چهارم ظرفیت (به دلیل قرارگرفتن در فضای بسته) برگزار می شود.

فرمانده سپاه ناحیه امام حسین (ع)‌ شهرستان کرج یکی ازبرنامه های این مراسم در سال های گذشته  توزیع حلیم صبحانه برشمرد و افزود: به دلیل رعایت پروتکل های بهداشتی امسال توزیع حلیم نخواهیم داشت و پس از برگزاری مراسم، بسته بندی های خوراکی بهداشتی توزیع می شود.

یک پایه برگزاری مراسم زیارت عاشورا در این حسینیه توزیع حلیم بود که امسال مجبور هستیم به دلیل رعایت پروتکل ها آن را نداشته باشیم و به جای صبحانه حلیم از بسته بندی هایی در آخر مراسم استفاده می شود.

زنجانی ادامه داد: دهه اول ماه محرم امسال سپاه کرج در حسینیه عاشقان ثارالله میزبان هیات «لوای یا حیدر کرار » خواهد بود.

وی گفت: مراسم عزاداری این هیات دردهه اول ماه محرم بعد از نماز مغرب و عشاء شروع می شود زیرا این هیات یکی از هیات های پرجمعیت و جوان و اثرگذار کرج است که برای رعایت پروتکل های بهداشتی، امسال مراسم آن ها در این حسینیه برگزار می شود.

فرمانده سپاه کرج اضافه کرد: محرم امسال عجین است با اولین محرمی که حاج قاسم را در بین خودمان نداریم و یاد و خاطره این سردار سرافرار را در هیئات مذهبی و عزدارای ها و سخنرانی ها خواهد داشت تا آمد و یاد و خاطره این سردار زنده خواهد بود و با فضاسازی که در فضای هیات قرار است انجام شود و اشعار شعرا و سخنان خطبا یاد و خاطرهاین سردارزنده خواهد ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار