مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: رعایت ضوابط محیط زیستی شرط اصلی و لازم برای استقرار صنایع و واحدها در منطقه ویژه است.
کد خبر: ۸۸۶۲۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ 11 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» نادر ثناگو مطلق گفت: بر اساس ضوابط محیط زیستی صنایع در صورتی که جز سه رده زیست محیطی باشند، امکان استقرار در این منطقه را دارند.

وی اضافه کرد: همچنین طبق قانون 2 گروه دیگر که شامل صنایع دانش بنیان و پیشرفته هستند می توانند در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام مستقر شوند.

وی با بیان اینکه اولویت با استقرار آی.تی و آی.سی .تی است اظهار داشت: به همین منظور درخواست های سرمایه گذاران در جلسه کمیته فنی و اقتصادی بررسی و در صورت تصویب در فرآیند واگذاری قرار می گیرند.

ثناگو مطلق با اشاره به لزوم رعایت ضوابط زیست محیطی از سوی سرمایه گذاران در منطقه گفت: سرمایه گذاران مکلفند که 10 درصد از فضای کل زمین را به فضای سبز اختصاص دهند در غیر اینصورت پروانه بهره برداری به آنها داده نمی شود.

وی با اشاره به انعقاد 220 قرارداد سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام گفت: که از این تعداد 80 واحد در حال تولید همگی جزء صنایع سبز و غیرآلاینده هستند.

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در منطقه افزود: به همین منظور، عملیات عمرانی بزرگ ترین وچهارمین فاز منطقه ویژه اقتصادی پیام استان البرز به مساحت ۱۵۶ هکتار و در هفت پهنه آغاز که تا کنون زیر ساخت های 2 پهنه آماده سازی و به صورت کامل به سرمایه گذاران واگذار شده است.

ثناگو مطلق ادامه داد:با هدف توسعه زیر ساخت ها در مابقی پهنه ها برای حضور هر چه بیشتر سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی پیام، به دنبال اجرای طرح های مشارکتی هستیم که به همین منظور مذاکراتی نیز صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طبق برنامه ریزی صورت گرفته تاپایان سال جاری 10 برند بزرگ در منطقه ویژه اقتصادی پیام مستقر می شوند گفت: اولویت استقرار این شرکت ها با صنایع مرتبط با آی.سی.تی و آی.تی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار