عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ اظهار کرد: تست رایگان کرونا تنها برای افراد مشکوک و دارای علامت و با تجویز پزشک انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 09 August 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹ اظهار کرد: تست رایگان کرونا تنها برای افراد مشکوک و دارای علامت و با تجویز پزشک انجام می‌شود.

او با اشاره به مواردی از تقاضای غیرمنطقی افراد برای انجام آزمایش کرونا، افزود: با توجه به شیوه نامه‌های مشخص و هدفمند شدن تهیه تست‌های pcr، افراد مشکوک و علامت دار می‌توانند صرفا با تجویز پزشک مستقر در مراکز ۱۶ ساعته به صورت رایگان تست بدهند، در غیر این صورت افراد می‌توانند جهت انجام تست به مراکز خصوصی مراجعه کنند.

همتی با بررسی موارد مثبت در شهرستان‌های استان فارس، ادامه داد: با توجه به درصد بالای موارد مثبت در برخی از شهرستان‌های فارس، نیاز است تیمی متشکل از معاونت‌های بهداشت و درمان برای ارزیابی دلیل افزایش ابتلا به این مناطق اعزام شوند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این نشست ضمن بررسی اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد مانند پیشگیری و شناسایی، اطلاع رسانی، پشتیبانی، مراقبت و درمان، بر سازماندهی اقدامات نظارتی، بویژه در زمینه برگزاری مراسم‌های ویژه ایام محرم تاکید کرد.

همتی با توجه به نزدیکی ایام محرم و لزوم مدیریت نذورات و جلوگیری از ازدحام مردم در محل توزیع نذورات، فراهم کردن بستر‌های مناسب در این زمینه را یک ضرورت خواند.

در این نشست آخرین اقدامات ستاد مدیریت بیماری کووید ۱۹ در دانشگاه علوم پزشکی شیراز مورد تبادل نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار