معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در جلسه ستاد استانی کرونا گفت:با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر امسال با رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های خاص برگزار می شود.
کد خبر: ۸۸۵۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۲ 09 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه ؛ محمدابراهیم الهی تبار در نشست ستاد استانی کرونا با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حماسه ساز عرصه قلم و آگاهی از تلاش های خبرنگاران و مشارکت موثر در قطع زنجیره بیماری کرونا تشکر کرد و اظهار داشت: با توجه در پیش بودن ماه محرم و صفر انتظار داریم ضوابط برگزاری مراسمات با همکاری رسانه های پرتلاش اطلاع رسانی و اقناع سازی لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه با تشریح ضوابط برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر خاطرنشان ساخت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان و یاران مظلومش معیار نظر ستاد ملی مقابله با کرونا و کارشناسان است و بر همین اساس کارگروه برگزاری مراسم در سطح استان نیز تشکیل و ضوابط ابلاغ خواهد شد.

الهی تبار تصریح کرد: از مردم و مدیران تقاضا داریم تکلیف ملی و شرعی برای حفظ سلامت عموم را مدنظر داشته باشند و‌ رعایت پروتکل ها و‌توصیه های بهداشتی را با همین جدیت ادامه دهند.

وی کاهش تعداد ساعات برگزاری مراسم، استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی را را از ضوابط برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم ذکر کرد و افزود: بر این اساس برگزاری مراسم در اماکن مقدسه ممنوع شده است و نذورات نیز صرفاً باید به صورت خشک توزیع شود، البته توزیع غذای گرم به صورت بیرون بر بدون تشکیل تجمع و صف با رعایت دستورالعمل دانشگاه علوم پزشکی بلامانع است.

دبیر ستاد کرونا استان کرمانشاه در ادامه ضمن اشاره به مسوولیت نظارتی ستاد گفت: برگزاری ایستگاه های صلواتی و‌ انجام هرگونه پذیرایی نیز در ایام محرم ممنوع است و انتظار داریم روند انجام کمک های مومنانه در ماه محرم ادامه یابد.

 

الهی تبار در ادامه به افزایش فضاهای برگزاری کنکور سراسری اشاره کرد و بیان داشت: در کنکور ارشد و دکترا پروتکل های بهداشتی به صورت بسیار مناسب رعایت شد و آمادگی لازم را برای برگزاری کنکور سراسری نیز داریم و هماهنگی های لازم با محوریت دانشگاه رازی به عنوان متولی آزمون انجام شده است در همه شهرستانها نیز نماینده را مشخص می کنند.

وی افزود: تمامی سالن ها و امکانات ادارات ورزش و‌جوانان باید برای برگزاری کنکور آماده شود و پیش بینی و تدبیر برای استقرار سیستم های الکترونیکی در گیت های ورودی انجام و توصیه های بهداشتی به صورت دقیق رعایت شود؛ تأکید می کنم که حفظ سلامت عموم مردم اولویت دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار