مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز درباره قطع برق چاه‌های آب در منطقه ماهدشت اظهارداشت: درحال حاضر روزهای گرم تابستان درحال سپری شدن است و ما در روز های گذشته با گرمای بیش از 38 درجه در استان روبرو بودیم که موجب کاهش 30 درصدی راندمان تجهیزات برق می‌شود.
کد خبر: ۸۸۵۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 09 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» بهنام بیات با بیان اینکه "متاسفانه خاموشی حتی در زمان بسیار کوتاه سبب قطع آب در مدت طولانی می‌شود" گفت: این مشکل بدلیل ضعف زیرساخت‌های آب است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز با اشاره به اینکه قطعی برق ناشی از حواث است، بیان کرد: یکی از راهکارهای رفع مشکلات آب در این منطقه بالا بردن ظرفیت ذخیره آب است.

رشد جمعیت در ماهدشت بیش از پیش‌بینی است

مدیر آبفا شهرستان کرج درباره وضعیت انشعابات و خدمات رسانی آبفا شهرستان کرج به منطقه ماهدشت اظهار داشت: در حوزه شهر ماهدشت 16 حلقه چاه وجود دارد که 4 مورد آن در مهرشهر و مابقی در محدوده شهر ماهدشت قرار دارد.

شهرام حافظ با بیان اینکه آب استحصالی از چاه‌ها جوابگوی نیاز ساکنان این شهر است، افزود: اما از آنجا که تولید در نقطه سر به سرقرار دارد با کوچکترین خللی در عملکرد استحصال آب نظیر قطع برق و یا خرابی‌های موردی با افت فشار آب در برخی مناطق روبرو هستیم.

مدیر آبفا شهرستان کرج با اشاره به اینکه حجم مخازن زمینی ساخته شده توسط شرکت در منطقه ماهدشت بالغ بر 16 هزارو 700 مترمکعب می‌باشد، افزود: احداث مخازن برای ذخیره سازی مناسب آب و استفاده از آن در مواقع خاموشی موتور چاه‌ها است اما با توجه به افزایش جمعیت در این مناطق خیلی بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی استحصال آب به صورت 24 ساعته از طریق چاه‌ها صورت می‌گیرد.

حافظ با عنوان اینکه از سال 95 تا کنون حدود 40 درصد جمعیت شهر ماهدشت افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: این موج مهاجرت به این شهر علیرغم طرح تفصیلی و چندین برابر پیش بینی‌ها برای تامین زیر ساخت‌ها بوده است.

وی با اشاره به اینکه در خرداد و مرداد ماه سال‌جاری با سه نوبت قطع برق کلیه چاه‌ها روبرو بودیم که منجر به تنش آبی در مدت زمان حدود 5 روز در هر مرتبه شد، عنوان کرد: همزمانی این مشکل و مصرف بالا ناشی از افزایش دما و نیز ناکافی بودن مدیریت مصرف از سوی بعضی از مشترکین از جمله بروز تتش آبی در ماهدشت بوده است.

مدیر آبفا شهرستان کرج  با بیان اینکه یکی از مشکلات ما در کرج اتصال مستقیم پمپ‌های خانگی به شبکه است، خاطرنشان کرد: هر واحد ساختماتی مستلزم داشتن منبع آب 250 لیتری به ازای هر واحد است که باید بعد از کنتور نصب شود و سپس توسط پمپ آب به طبقات منتقل گردد.

حافظ درباره انشعابات غیر مجاز در شبکه آبرسانی شهرستان کرج، گفت: این انشعابات علاوه بر عدم کنترل مصرف آب در شبکه آبرسانی موجب آلودگی آب نیز می‌شود.

وی به اضافه شدن یک حلقه چاه جدید به شبکه آبرسانی ماهدشت خبر داد و عنوان کرد: این حلقه چاه از سوی شرکت تعاون روستایی جهت جبران کمبود اب در شبکه مساعدت شده و همکاران آبفا به صورت جهادی در حال انجام کارهای فنی آن هستند و امید است تا هفته آینده به شبکه آبرسانی متصل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار