تعریف فرایند ثبت نام و تمدید کارت بازرگانی از سامانه اتاق بازرگانی به سامانه وزارت صمت، انتقاد گسترده فعالان اقتصادی را به همراه داشت.
کد خبر: ۸۸۴۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸ 06 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» این در حالیست که فرآیندهای کاری در سامانه جدید با سرعت کمتری پیش می رود و پس از تغییرات رخ داده، شاخص های مربوط به آغاز کسب و کار، به شدت در حال سقوط هستند.

دبیر کل اتاق بازرگانی البرز در این خصوص گفت: تغییر یاد شده را می‌توان نوعی عقب‌نشینی از روند مقررات زدایی به شمار آورد و دوران جدیدی را پیش روی فعالان اقتصادی قرار داده است که هنوز ابعاد آن به خوبی مشخص نیست ولی به نظر می رسد مبنای اصلی این دوران، بر بی اعتمادی به بخش خصوصی و محروم کردن کشور از توانمندی های ارزشمند این بخش استوار شده است.

به گفته وی، صاحبان کسب و کار برای تطبیق خود با سامانه جدید، به مرارت می افتد. این در حالی است که انتظار می‌رفت با توجه به رهنمودهای ارزشمند رهبر معظم انقلاب مبنی بر جهش تولید، اقداماتی که موجب اتلاف انرژی فعالان اقتصادی می‌شود، کمتر از قبل باشد نه آن که دست اندازه جدیدی پیش روی آنها طراحی کنیم.

قاسمی افزود: هنوز موتور سامانه جدید به خوبی روشن نشده است و هر روز ایراد ها و نواقصی در آن کشف می‌شود. این در حالی است که سامانه قبلی تجربه خود را پس داده بود و به بلوغ رسیده بود. آموزش های کافی به کارشناسان سامانه جدید نشده است. حتی اگر اصرار باشد کسی سامانه تغییر کند، بهتر بود از بدنه کارشناسی اتاق ها در این جابجایی کمک گرفته شود.

دبیر کل اتاق بازرگانی البرز ادامه داد: سیاستهای کلی اصل ۴۴ بر اعتماد و میدان دادن به بخش خصوصی تاکید دارد اقدام اخیر، در تعارض با این سیاست ها است. قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، تاکید دارد هر اقدامی که مانع کسب و کار باشد باید کنار گذاشته شود ولی متاسفانه اکنون روال اداری را کندتر کرده ایم.

وی در پایان تاکید کرد: حدود یک ماه است که اکثر پرونده های کارت بازرگانی قفل شده است و مراجعان سردرگم هستند. ممکن است تصور شود این مسئله مهمی نیست؛ در حالی که بسیاری از کارخانه ها به همین دلیل دچار کمبود مواد اولیه شده اند. صادرات محصولات داخلی به مشکل برخورده تعادل در بازارهای داخلی نیز با مشکل مواجه شده اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار