رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز گفت: کارگاه ساخت نیم ضریح حرم امام علی (ع) روز عید غدیر خم در مسجد جامع محمد شهر تجهیز می‌شود.
کد خبر: ۸۸۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶ 06 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» سلیمان شکری در نشستی خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: بسیاری از پروژه‌های بازسازی، توسعه و مرمت حرم اهل بیت (ع) در کشور ما انجام می‌شود که از جمله این پروژه‌ها می‌توان به ساخت ضریح مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و حبیب بن مظاهر اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه ساخت ضریح حبیب بن مظاهر توسط استان البرز انجام شده است، گفت: ضریح حضرت ابوالفضل (ع) نیز توسط متخصصین ایرانی در عراق ساخته شده است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با اشاره به اینکه ضریح حبیب بن مظاهر یک یادگاری از مردم استان البرز در جوار حرم امام حسین (ع) در کربلای معلی است، بیان کرد: این استان پروژه‌های خوبی در شهرهای کوفه، کربلا و نجف اشرف اجرایی کرده است.

شکری با اشاره به اینکه عملیات ساخت نیم ضریح حرم حضرت علی (ع) از روز عید غدیر خم در مسجد جامع محمد شهر کرج آغاز می‌شود، بیان کرد: بخشی از هزینه ساخت این نیم ضریح از خیرین جمع آوری می‌شود.

وی با بیان اینکه کارگاه ساخت این نیم ضریح در روز عید غدیر خم در مسجد جامع محمد شهر تجهیز می‌شود، عنوان کرد: امید است این نذورات صدقات جاری در خصوص مسائلی از جمله مبارزه با کرونا باشد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان البرز با بیان اینکه کار ساخت این نیم ضریح قرار است تا در مدت ۲۰ ماه به پایان برسد، گفت: چهار ماه از این مدت به کار مطالعه و طراحی اختصاص داشت که در ستاد مرکزی انجام شده و مابقی پروژه توسط هنرمندان و صنعت گران استانی انجام می‌شود.

شکری افزود: هزینه ساخت پروژه نیم ضریح حضرت علی (ع) چهار میلیارد تومان برآورد شده که مجمع خیرین حرم ساز متقبل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار