سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا اصفهان گفت: مراسم عزاداری محرم امسال در اصفهان و به صورت محدود برگزار خواهد شد از این رو برای برگزاری پیشنهادهایی به ستاد ملی ارایه خواهیم کرد.
کد خبر: ۸۸۴۱۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۱ 04 August 2020

حجت الله غلامی با بیان اینکه درباره محرم تصمیمات خوبی گرفته شد ولی لازمه این تصمیمات مهر نهایی از طرف ستاد ملی است، افزود: پیشنهاد ستاد استانی برگزاری مراسم در مکان‌های روباز و پرهیز از برگزاری مراسم عزاداری در مساجد، تکایا، حسینیه و فضاهای بسته، رعایت دستور العمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک الزامی است.

وی ادامه داد: همچنین دسته‌جات زنجیرزنی و سینه زنی به صورت متحرک نباشند و به صورت ثابت در مکان‌های مشخص شده که به طور عمده در اختیار دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌هاست در اختیار این هیات‌ها قرار بگیرد.

غلامی اضافه کرد: زمان برگزاری مراسم به حداقل ممکن حدود ۲ ساعت تقلیل پیدا کند و ایستگاه‌هایی که ارایه خدمات چای و نذورات را برعهده داشتند ممنوع است و این ایستگاه‌ها تنها به پخش نوای ندا و محرم و محل جمع آوری کمک‌های مردمی تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: از توزیع نذورات و غذاهای پخت شده در محل برگزاری مراسم خودداری شود و نذورات به کمک‌های مومنانه تبدیل شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا اصفهان اطهارکرد: مقرر شد شعار هر خانه یک حسینیه و هر خانواده یک هیات را در مراسم‌های امسال فعال کنیم تا بخش قابل توجهی از تراکم جمعیت در مراسم کاسته شود همچنین برگزاری مراسم خانگی به لحاظ اینکه در اماکن سربسته است ممنوع خواهد بود.

وی ادامه داد: امسال شکوه مراسم محرم با شکوه سال‌های قبل متفاوت خواهد بود و سلامت و حفظ جان عزاداران جز شکوه مراسم است.

غلامی با بیان اینکه در جلسه امروز شاهد رونمایی از محصولات شرکت دانش بنیان با همکاری دانشگاه صنعتی و علوم پزشکی اصفهان بودیم، تصریح کرد: ۲ دستگاه استریل کننده اسکناس برای بانک‌ها و کابینت استریل کننده لباس و ماسک برای بیمارستان‌ها و اماکنی که بیشترین درگیری با ویروس کرونا را داشتند، تهیه شده بود.

وی خاطرنشان کرد: این ۲ دستگاه به صورت انبوه و صد درصد داخلی قابل تولید است که امیدواریم در راستای کاهش ویروس به بانک‌ها و دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها کمک کنند.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا اصفهان تصریح کرد: از ۲۴ شهرستان استان ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز و ۱۳ شهرستان در وضعیت زرد و نارنجی قرار دارند بنابراین در هیچ شهرستان وضعیت سفید را شاهد نیستیم.

وی اضافه کرد: در این جلسه مقرر شد از ۱۵ شهریور مدارس دایر شود، همچنین کادر و آموزشی مشابه سایر ادارات در هریک از شرایط زرد و نارنجی بر سرکار حاضر شوند ولی در مراکز قرمز و پرخطر به صورت غیر حضوری و کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود.

غلامی گفت: در مراکز کم خطر نیز با ظرفیت ۵۰ درصد به صورت نوبتی و در مراکز سفید که عمدتا تعداد دانش آموزان محدودی دارد به صورت عادی کلاس‌ها برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد : از فردا چهارشنبه به مدت یک هفته فعالیت آموزشگاه های فنی و حرفه ای، زبان سراها، کودکهای مهد، استخر سرپوشیده، سینماها، تئاترها، آرایشگاه های زنانه ، باشگاه های ورزشی، کافه و چایخانه ، باغ وحش، مراکز تفریحی، شهربازی، محدودیت و ممنوعیت اعمال می گردد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: شهر‌های نجف آباد، تیران، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان، کاشان، چادگان، لنجان و شهرضا به وضعیت قرمز رسیدند.
طاهره چنگیز افزود: در ۲۲شهرستان استان حدود ۸۲۰نفری هم اکنون بستری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار