رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی فارس گفت:پیشنهاد مشخص ما احداث شهرک‌های سلامت ۱۰ هکتاری به عنوان کلینیک‌های درمانی در چهار منطقه شهر شیراز است که برای هر یک از این سایت‌های درمانی از امکاناتی از جمله متل، رستوران، امکانات درمانی کامل، پزشک متخصص و غیره پیش بینی شود.
کد خبر: ۸۸۴۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵ 04 August 2020

به گزارش تابناک فارس: سهراب شرفی عضو هیأت نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه قطب پزشکی و درمانی بودن شیراز نباید به برخورداری چند بیمارستان دولتی و خصوصی خلاصه شود عنوان داشت: استان فارس و شهر شیراز به لحاظ پزشکی و درمانی بارانداز چند استان است و ما باید از این مزیت استان برای درآمدزایی، ثروت آفرینی و ایجاد اشتغال در استان استفاده کنیم.


وی تصریح کرد: پیشنهاد مشخص ما احداث شهرک‌های سلامت ۱۰ هکتاری به عنوان کلینیک‌های درمانی در چهار منطقه شهر شیراز است که برای هر یک از این سایت‌های درمانی از امکاناتی از جمله متل، رستوران، امکانات درمانی کامل، پزشک متخصص و غیره پیش بینی شود.


عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس افزود: این شهرک‌های پزشکی باید در نزدیکی ورودی شهر شیراز احداث شود که در صورت موافقت باید ساز و کار ویژه ای برای احداث این سایت‌های پزشکی مشخص شود تا همه امکانات مورد استفاده مردم در داخل آن تدبیر شود.


شرفی بیان داشت: در صورت احداث این سایت‌های پزشکی در نواحی نزدیک به شهر شیراز بخش بزرگی از پزشکان ما از داخل شهر به ویژه خیابان زند کوچ کرده و در تبعات اجتماعی و فرهنگی شهر شیراز از جمله کاهش بار ترافیکی مرکز شهر بسیار تأثیر گذار خواهد بود.


وی اظهارکرد: تاکنون شهرت شهر شیراز به قطب پزشکی بودن تنها به ارائه خدمات در سطوح پایه معطوف بوده است و این درحالی است که هزینه و تعرفه‌های بیمارستان‌های خصوصی در شیراز بسیار بالاست و گاهاً هزینه‌های یک بیمارستان برابر با یک هتل هفت ستاره است.


شرفی با بیان اینکه در دنیا هر علمی اگر با تجارت آمیخته نشود نمی‌تواند به جایگاه واقعی خود برسد ادامه داد: متأسفانه ما در کشور دانش تجاری نداریم وگرنه فضا برای درآمدزایی در کشور فراهم است.


وی عنوان داشت: بیمارستان‌های ما باید خارج از شهر و به صورت حرفه‌ای ساخته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار