کد خبر: ۸۸۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 04 August 2020

۱۴۴ میلیون دلار کالای غیرنفتی از گمرک آستارا صادر شد

تابناک/مدیرکل گمرک آستارا گفت: ۲۵۸ هزار تن کالای غیرنفتی به ارزش ۱۴۴ میلیون دلار در سال جاری، از گمرک این شهرستان به خارج از کشور صادر شده‌است.

رسول امیدی روز سه شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر کالاهای صادراتی شامل محصولات کشاورزی، شیمیایی، معدنی و فلزی، مواد غذایی، پلاستیکی، سیمان، گچ، شوینده، پارچه، صنایع دستی، فرش و موکت، پوشاک و کیف و کفش بوده است.

وی ادامه داد: میزان حمل و نقل خارجی ورودی در سال جاری، ۵۲ هزار تن کالا به ارزش ۲۰۲ میلیون دلار و شامل لوازم چوبی، فراورده‌های نفتی، پنبه، الیاف مصنوعی، شمش و ورق آهن، مس و پشم شیشه بوده است.

به گفته مدیرکل گمرک آستارا میزان حمل و نقل خارجی خروجی در سال جاری، ۱۹ هزار تن کالا به ارزش ۸۴ میلیون دلار شامل لوازم برقی، خودرو، مبل، ماشین آلات، لوازم بهداشتی، مصالح ساختمانی، ظروف شیشه‌ای، پوشاک، مواد شیمیایی و محصولات کشاورزی بوده است.

وی بیان کرد: امسال ۲۰۲ تن کالا به ارزش ۸۰۶ هزار دلار در قالب تجارت چمدانی از گمرک آستارا به خارج از کشور و اغلب به جمهوری آذربایجان صادر شده و بیشتر آنها مواد غذایی، پلاستیکی و محصولات کشاورزی بوده است.

امیدی گفت: شمار ترددکنندگان از مرز این شهرستان در چهار ماه نخست امسال ۲۸ هزار و ۵۶۴ نفر بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته و امسال ۶۹ هزار و ۱۱۰ تن کالا هم در قالب یک هزار و ۴۱۴ واگن از بارانداز راه‌آهن این شهرستان خارج و ۶۴ هزار و ۹۹ تن کالا با یک هزار و ۴۵۹ واگن به آن وارد شده‌است.

مدیرکل گمرک آستارا اظهار کرد: ارزش کالاهای صادر شده  از خط ریلی در سال جاری ۴۲ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۹۳۹ دلار و ارزش کالاهای وارد شده ۳۷ میلیون و ۸۰۷ هزار و ۹۸۱ دلار بوده است و با استقرار سازمان های خدمات رسان حوزه تجارت، صادرات، واردات و حمل و نقل در بارانداز راه آهن آستارا، تجارت بین المللی از مرز ریلی این شهرستان رونق بیشتر خواهد گرفت.

راه آهن آستارا-آستارا بین ایران و جمهوری آذربایجان در فروردین سال ۹۷ افتتاح شد و هم اکنون کالاهای وارداتی و صادراتی در بارانداز راه آهن آستارا بارگیری و تخلیه شده و با کامیون ها به نقاط مختلف ایران حمل می شود و بعد از اتصال ریلی آستارا به رشت و تکمیل کریدور شمال - جنوب، انتقال کالا به وسیله راه آهن از جنوبی ترین بنادر به آستارا و خارج از ایران میسر خواهد شد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و مرز جمهوری آذربایجان واقع شده و از سه مرز زمینی، دریایی و ریلی برخوردار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار