متقاضیان درخواست وام اینترنتی اجاره باید بر حسب 4 رقم کدملی خود از ساعت 11 امروز تا 20 مردادماه فرصت دارند تا به سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس اینترنتی tem.mrud.ir مراجعه کنند. 
کد خبر: ۸۸۳۹۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱ 04 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» پیرو ثبت نام پیامکی برای پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به مستاجران، لازم است به منظور تکمیل فرآیند ثبت نام، متقاضیانی که به صورت پیامکی برای دریافت این تسهیلات ثبت نام کرده اند با توجه به آخرین رقم سمت راست کد ملی از ساعت ۱۱ صبح روزهای مشخص شده با مراجعه به سامانه tem.mrud.ir نسبت به تکمیل اطلاعات مورد نیاز اقدام کنند.

زمان بندی مراجعه به سامانه طرح اقدام ملی مسکن

 بر اساس اعلام معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی، ۱۴ مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۴» است، ۱۵ مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۲و ۳» است، ۱۶ مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۱» است، ۱۷ مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۵»، «۶» و «۷» است، ۱۸ مرداد متقاضیانی که آخرین رقم سمت راست کد ملی آنها «۰»، «۸»، «۹» است، و ۲۰ مرداد کلیه متقاضیان جامانده نسبت به ثبت نام در سامانه اقدام کنند.

 سود تسهیلات وام اجاره مسکن چقدر است؟

 تسهیلات مرابحه خرید کالا و خدمات یا همان وام کمک ودیعه اجاره به میزان ۵۰، ۳۰ و ۱۵ میلیون تومان، مدتی قبل در ستاد ملی مقابله با کرونا به تصویب رسید. سود این تسهیلات ۱۳ درصد است.

 نحوه بازپرداخت آن بدین صورت است که در روش اول، گیرندگان وام (مستأجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند. در روش دوم، متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت ۳۶ ماه اصل و فرع آن را به بانک بپردازند. مستاجران در تهران ماهانه ۵۴۰ هزار تومان، کلان شهرها ۳۲۰ هزار تومان و سایر شهرها ۱۶۰ هزار تومان پرداخت خواهند کرد.

بنابر اعلام عبدالناصر همتی - رئیس کل بانک مرکزی - پرداخت این تسهیلات به محض اعلام مشخصات افراد واجد شرایط از سوی وزارت راه و شهرسازی آغاز خواهد شد.

 ثبت نام بیش از 2 میلیون نفر برای دریافت وام اجاره

 برای دریافت این تسهیلات دو میلیون و ۲۲۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند که در این مرحله به یک میلیون خانوار وام پرداخت می شود. وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده اگر منابع وجود داشت و توانستیم افراد بیشتری را پوشش دهیم این کار را گسترش خواهیم داد.‌

 شروط وزارت مسکن و شهرسازی برای اخذ ودیعه مسکن

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با تکذیب مجدد قرمز شدن فرم «ج» متقاضیان دریافت وام ودیعه مسکن، تصریح کرد‌: تاهل، و سرپرست خانوار بودن از جمله شروط دریافت وام مذکور است و داشتن سابقه ۵ سال سکونت جزو شرط‌های ثبت‌نام وام ودیعه مسکن نیست.

قرار است چقدر وام بگیریم؟

 کل منابع در نظر گرفته شده برای وام مستاجران ۲۰ هزار میلیاد تومان خواهد بود. قرار است از محل این اعتبار، وام ۵۰ میلیون تومان به مستاجران ساکن تهران تعلق بگیرد. وام ۳۰ میلون تومانی به مستاجران ساکن مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهوازو کرمانشاه پرداخت می‌شود. وام ودیعه مستاجران در سایر شهرهای کشور ۱۵ میلیون تومان خواهد بود.

 برای پرداخت چقدر اقساط ماهیانه آماده شویم؟

 تسهیلات ودیعه مسکن را می‌توان تسهیلاتی خاص در شبکه بانکی دانست. این تسهیلات در حقیقت در غالب ودیعه مسکن به مستاجران پرداخت می‌شود و در پایان قرارداد اجاره در یک سال مستاجران باید مبلغ دریافتی را به بانک بازگردانند. به عبارت دیگر بانک تسهیلات را بابت کمک هزینه مسکن در اختیار مستاجران قرار می‌دهد و سپس در پایان سال اصل این مبلغ را دریافت می‌کند.

 در این فاصله زمانی مستاجران باید کارمزد ۱۳ درصدی این مبلغ را به بانک پرداخت کنند. با احتساب ابن رقم اقساط وام ۵۰ میلیون تومانی تهرانی‌ها، ماهی ۵۴۰ هزار تومن می‌شود. در شهرهای مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه که مقدار وام ودیعه مستاجران ۳۰ میلیون تومان است، اقساط ماهیانه به ۳۲۵ هزار تومن می‌رسد و بالاخره اقساط وام ۱۵ میلیون تومانی قابل پرداخت در سایر شهرها ماهی ۱۶۰ هزار تومان خواهد بود.

چطور می‌توان صاحب اصل وام شد؟

 عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی گفته، افرادی که باید تایید وزارت راه و شهرسازی واجد شرایط استفاده از این وام باشند، اگر به جای پرداخت ماهیانه سود وام و پرداخت اصل آن درپایان سال، توانایی پرداخت اصل و سود وام به صورت ماهیانه را داشته باشند، می‌توانند با انتخاب خود، این وام را با اقساط ۳۰ ماهه و نرخ ۱۲ درصد دریافت کنند.

همتی از بانک‌ها خواسته برای سایر متقاضیان کمک ودیعه مسکن را با نرخ سود مصوب شورای پول و اعتبار یعنی ۱۸ درصد محاسبه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار