رییس مجمع خیرین مدرسه ساز البرز گفت: ۱۳هزار و ۲۰۰ نفر درسال تحصیلی جدید به جمعیت دانش آموزی این استان افزوده می شود درحالی که البرز در فقرآموزشی به سرمی برد.
کد خبر: ۸۸۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 04 August 2020

جمعیت دانش آموزی البرز معادل کل جمعیت ۱۱ استان کشور است

به گزارش «تابناک البرز» دکترمحمدرضا اسپرورین در نشستی که با حضور مهران رجبی هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون و سفیر مدرسه سازی استان البرز برگزار شد گفت: جمعیت دانش آموزی البرز معادل کل جمعیت ۱۱ استان کشور است و این درحالی است که روند مهاجرت به البرز نیز نسبت به سایر استان ها بالاتر است.

وی بیان داشت: این استان در بخش سرانه های آموزشی حتی از سیستان و بلوچستان محروم تر است که باید از طریق رسانه ها، خیرین ومسوولان صدای آن در سطح ملی به گوش برسد تا چاره ای اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه خیرین مدرسه ساز تاکنون به فریاد زیرساخت های آموزشی در البرز رسیده اند، خاطرنشان کرد: خیرین نیک اندیش با تعهد فکری و انرژی مثبت برای آینده کشوردر تلاش هستند که این خود موهبتی ارزشمند به شمار می رود.

اسپرورین تصریح کرد: شرایط کنونی مدارس البرز به هیچ عنوان قابل مقایسه با دیگراستان ها نیست و باید این محرومیت ها به طور مستمر درسطح ملی انعکاس داده شود.

اسپرورین اضافه کرد: فرهنگ‌سازی برای ساخت مدرسه در استان البرز باید به سمتی پیش برود که دامنه کار، وسعت پیدا کند و آحاد جامعه درحد توان و وسع خود از کمک برای تامین ساخت مدرسه تا حتی یک نیمکت، دریغ نکنند.

استان البرز۵۰۰ هزار دانش آموز و ۱۲۰۰ ساختمان آموزشی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار