استاندار فارس با بیان اینکه دولت با استخدام 250 نفر از پرستاران فارس موافقت کرده است، افزود: در طول سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با پرداخت کارانه‌های معوق پرستاران موافقت شد.
کد خبر: ۸۸۳۱۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ 02 August 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:عنایت‌الله رحیمی امروز در نشست مشارکت‌های مردمی و کمک‌های مومنانه استان فارس با حضور خیرین و گروه‌های مردم نهاد با تشکر از خیران و مردم استان فارس در مرحله نخست انجام کمک مومنانه اظهار داشت: در مرحله دوم این کمک‌ها هدفمند و در راستای تامین نیاز جامعه هدف در استان فارس باشد.

وی با بیان اینکه در مرحله دوم کمک مومنانه باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود نسبت به کمک به افراد آسیب‌پذیر جامعه اقدام کرد، گفت: شناسایی افراد آسیب‌پذیر و نیازمند نخستین اقدامی است که باید انجام داد و در کنار این امر در مرحله دوم کمک مومنانه نباید مدافعان سلامت را فراموش کرد و باید از تلاش‌های این افراد قدردانی شود.

استاندار فارس با بیان اینکه دولت با استخدام 250 نفر از پرستاران فارس موافقت کرده است، افزود: در طول سفر رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با پرداخت کارانه‌های معوق پرستاران موافقت شد.

رحیمی با بیان اینکه دولت تلاش کرده تا با ارائه تسهیلات نسبت به بازگشت واحدهای خرد اقتصادی به چرخه تولید اقدام کند، بیان کرد: البته تسهیلات پرداختی تنها به صنوف نبوده بلکه اقشار آسیب‌‌پذیر اجتماعی را نیز شامل می‌شود همچنین فعالین اقتصادی نیز در مرحله دوم کمک مومنانه می‌توانند با بخشش برخی از درآمدهای خود نقش ویژه‌ای در این پویش داشته باشند.

مراسم ماه محرم در فضای باز برگزار می‌شود

عبدالرضا قاسم‌پور جانشین استاندار فارس در ستاد استانی کرونا نیز در این جلسه گفت: با توجه به درگیری استان در موج دوم کرونا و پیش‌رو بودن ایام محرم می‌توان نذروات مردم را به سمت کمک‌های مومنانه هدایت کرد و نذورات به صورت خام بسته‌بندی شده و در اختیار افراد و نیازمندان قرار گیرد.

وی درباره آخرین وضعیت بیماری نیز افزود: در حال حاضر تنها 2 شهرستان بختگان و رستم در وضعیت سفید هستند و مابقی شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند بنابراین امکان برگزاری برنامه‌های عید غدیر در این شهرستان‌ها وجود ندارد.

 

معاون استاندار فارس با بیان اینکه درباره مراسم‌های ماه محرم و ایام عزاداری نیز جلساتی برگزار و مقرر شد که مراسم‌ها در فضاهای باز مانند مدارس و حسینیه‌ها برگزار شود، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز شیوه‌نامه مربوط را به هیئت امنایی هیئات مذهبی ابلاغ کرده است.

قاسم‌پور درباره چگونگی برگزاری کنکور ورودی دانشگاه نیز گفت: در بحث کنکور نیز تصمیمات لازم اتخاذ شد تا با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجبار استفاده داوطلبان از ماسک و پد الکی کنکور در تاریخ‌های ذکر شده از سوی سازمان سنجش برگزار شود.

وی با اشاره به بازگشایی مجدد اتوبوس‌ها نیز بیان کرد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مثل ماسک در استفاده از اتوبوس و مترو مجبور به تعطیل شدن دوباره آنها هستیم.

کمک 321 میلیارد تومان در مرحله نخست رزمایش

کیوان نیازی، معاون امور اجتماعی استاندار فارس نیز با بیان اینکه در مرحله نخست رزمایش کمک مومنانه در استان فارس بالغ بر ٣٢١ میلیارد تومان در استان به اقشار آسیب‌پذیر جامعه امدادرسانی شده است، گفت:

وی گفت: در مرحله دوم رزمایش در تلاش هستیم تا با برنامه‌ریزی هدفمند نسبت به ارائه بیش از ١٢ هزار بسته معیشتی در میان اقشار آسیب‌پذیر و در معرض خطر اجتماعی اقدام کنیم و همچنین با شناسایی جامعه هدف بیش از 5 هزار بسته کالایی نیز میان این افراد توزیع شود.

نیازی افزود: یکی از برنامه‌هایی که در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در شهرستان‌های استان فارس ملاک فعالیت قرار خواهد گرفت اهدای بیش از ٣ هزار پک بهداشتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار