ساکنان محله منصورآباد شیراز جایی که ۲۵ تیرماه ۹۹ رانش کوه رخ داد، از محل منتقل شدند که تاکنون(۱۲ مرداد۹۹) در هتل مستقرند و به گفته خود در بلاتکلیفی به سر می برند و پاسخی مشخص برای این وضعیت نگرفته اند.
کد خبر: ۸۸۳۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴ 02 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:شامگاه چهارشنبه ۲۵ تیرماه ۹۹ رانش زمین و ریزش کوه در محله منصورآباد شیراز رخ داد که مسوولان اعلام کردند در اولین اقدام ۴۰ منزل مسکونی را که احتمال بروز خطر برای آن وجود داشت از سکنه خالی کردند.
از آن زمان تا امروز یعنی دوازدهم مرداد 99 ساکنان محل وقوع این حادثه در هتل پرسپولیس و هتل حافظ شیراز اسکان داده شده اند تا به گفته مسوولان امر، ابعاد این حادثه بررسی و راهکارهای ایمن سازی دنبال شود.
شهرام منصورآبادی یکی از ساکنان محله منصورآباد که در هتل پرسپولیس اسکان داده شده است اعلام کرد: برای حل مشکلاتمان به همه جا رفتیم اما کسی پاسخ دقیقی به ما نمی دهد و در بلاتکلیفی و سردرگمی به سر می بریم.
وی افزود: همراه خانواده و ۲۵ خانواده دیگر در هتل پرسپولیس اقامت داریم و مشخص نیست تا کی باید در این هتل زندگی کنیم.
منصورآبادی ادامه داد: در حال حاضر چهار بیل میکانیکی وماشین های راهسازی در کوه منصورآباد در حال فعالیت هستند اما تا کنون هیچ کدام از مسوولان شهری و استانی نشستی با اهالی برای تعیین تکلیف وضعیت سکونت آنان نداشتند.
یکی دیگر از ساکنان محله منصورآباد شیراز که در هتل مستقر است، گفت: اشتباه در اجرای پروژه کوهسار مهدی، ما را از خانه خود بیرون کرده است و اجازه ورود به خانه های خود نداریم.
وی افزود: از هر مسوول و سازمانی پیگیر حل مشکلات خود هستیم کسی پاسخگوی ما نیست و تنها می گویند صبر کنید، بلاتکلیف هستیم و انتظار داریم مسوولان شهری و استانی هرچه سریعتر مشکل ما را رفع کنند تا به خانه های خود باز گردیم.
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل و ترافیک استانداری فارس پیش از این  در مورد نتایج بررسی شورای فنی استان درباره علت این حادثه گفته بود: کمیته فنی سه عامل شامل بارندگی شدید، زلزله خفیف و اجرای پروژه‌ عمرانی و دستکاری انجام شده در طبیعت را به عنوان علت رانش کوه در محله منصورآباد شیراز بیان کرده است.
امیرحسین جمشیدی افزود: قرار است مطالعات قطعی در زمینه ایمن سازی منازل مسکونی از سوی مشاور انجام شود و قسمتی که در مجاورت خانه‌ها قرار دارد دیوار حائلی در کوهپایه اجرا شود.
پیگیری های خبرنگار ایرنا برای گفت و گو با اسماعیل صالحی معاون عمرانی شهرداری شیراز که متولی رفع این مشکل است، به رغم ۲ روز تماس های مکرر بی نتیجه ماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار