مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: البرز به عنوان پایلوت کشوری در زمینه اجرای قانون بودجه ۹۹ معافیت مالیاتی موسسات خیریه انتخاب شده است.
کد خبر: ۸۸۲۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 01 August 2020

به گزارش «تابناک البرز» حسین فلاح نژاد با تشریح این تبصره در قانون بودجه کشور گفت: با عنایت به دستور معاونت رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز هماهنگی های به عمل آمده با بانک مرکزی و در اجرای اجرای جز(۱) بند(ح) تبصره ۱۷ قانون بودجه؛ تمامی موسسات خیریه باید در هنگام پرداخت های کمک یا حمایت خود از اشخاص، صرفا از طریق سامانه پایا یا ساتنا به درج کد ۲۴ رقمی در قسمت شناسه پرداخت اقدام کنند.

فلاح نژاد افزود: این کد شامل عدد ۱۱۰ در ابتدا و سپس عدد ۱۱ رقمی شماره ثبت موسسه خیریه و در انتها شماره موبایل رابط موسسه بدون در نظر گرفتن صفر اول می باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز همچنین با اشاره به اهمیت اجرای این قانون برای معافیت مالیاتی موسسات خیریه گفت: بر اساس مفاد جز(۱) بند(ح) تبصره ۱۷ قانون بودجه آن بخش از هزینه های موسسات خیریه خصوصی که به اشخاص پرداخت می شود تنها در صورت ثبت در سامانه مذکور از معافیت مالیاتی برخوردار می شوند.

فلاح نژاد اظهار کرد: بر اساس این تبصره در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ همه دستگاه های موضوع ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه از جمله نهاد های عمومی غیر دولتی و بنیادها که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می کنند مکلفند تمامی حمایت ها و کمک های خود را به تفکیک شماره کد ملی فرد دریافت کننده حمایت در سامانه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ثبت کنند و به منظور ساماندهی و کارآمد سازی سیاست های حمایتی اطلاعات سامانه در اختیار تمام دستگاه های فوق قرار می گیرد.

وی با اشاره به امکان استعلام استحقاق افراد دریافت کننده حمایت ابراز کرد: پس از ثبت اطلاعات، وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی مکلف است امکان استعلام استحقاق سنجی افراد دریافت کننده حمایت را در اختیار نهاد های حمایت کننده قرار دهد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: از آنجایی که استان البرز پایلوت اجرای این طرح بودجه ای در کشور شده است، نهادهای مذکور در استان می توانند در صورت هر گونه سئوال یا مشاوره در این خصوص با اداره کل تعاون ،کار و رفاه اجتماعی استان البرز با شماره تلفن ۳۲۱۲۸۰۰۰ داخلی ۳۵۱ تماس حاصل نموده و یا از طریق ایمیل EjtemaeeAlborz@gamil.com سئوالات خود را مطرح کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار