با افزایش چشمگیر استفاده از گوشی‌های هوشمند، موضوعات مربوط به این فناوری نیز رشد فوق‌العاده‌ای را به خود دیدند.
کد خبر: ۸۸۲۵۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ 01 August 2020

به گزارش تابناک سمنان: گوشی‌های هوشمند سال‌هاست که به یکی از مهم‌ترین قسمت‌های زندگی روزمره انسان تبدیل شده‌اند و از سال ۱۹۷۰ تا به امروز با توسعه و گسترش توانسته‌اند در زندگی تقریباً همه‌ی انسان‌ها راه پیدا کنند. با معرفی این وسایل هوشمند در سال ۱۹۷۰ و پیشرفت چشمگیر آن‌ها در دهه ۹۰، گوشی‌های هوشمند موفق شدند دنیا را فتح کنند و برقراری ارتباط را برای انسان‌ها از هر زمانی آسان‌تر سازند.

گستردگی گوشی‌های هوشمند و پیشرفت چشمگیر آن‌ها باعث شده تا زیرمجموعه‌های بسیاری برای این وسایل الکتریکی به وجود آید، در نتیجه هر ساله با تغییر فناوری گوشی موارد دیگری نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند. در ادامه به مهم‌ترین موضوعاتی که حول محور گوشی‌های هوشمند در سال جاری اتفاق افتاده است نگاهی می‌اندازیم.

رشد چشمگیر استفاده از گوشی‌های هوشمند

یکی از مهم‌ترین مسائل سال جاری در حیطه گوشی‌های هوشمند رشد فوق‌العاده استفاده از این وسایل الکتریکی توسط کاربران سراسر جهان است. زمانی که سال ۲۰۲۰ آغاز شد، گوشی‌های هوشمند همچنان یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی انسان‌ها در سراسر جهان بودند. پس از گسترش ویروس کرونا و شیوع این بیماری در سراسر جهان، کاربران ناچار شدند تا زندگی خود را در قرنطینه سپری کنند، این امر در کنار تمامی تأثیرات دیگر خود باعث شد تا میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند به شکل چشمگیری افزایش یابد.

میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند

پیش از این عده‌ای از افراد معتقد بودند میزان استفاده از گوشی‌های هوشمند تنها به دلیل رفت و آمد افراد به خارج از خانه بالا است، اما پس از شیوع ویروس کرونا مشخص شد کاربران استفاده از تلفن‌های همراه را حتی در قرنطینه خانگی امری ضروری و مهم می‌دانند. از ماه مارس سال ۲۰۲۰ و با اعمال دستور قرنطینه خانگی، دنیا شاهد رشد شگفت‌انگیز استفاده از گوشی‌های هوشمند بود چرا که مردم همواره در حال بررسی اخبار و به‌روزرسانی شبکه‌های اجتماعی هستند. در مجموع اعمال قرنطینه خانگی باعث شد میزان آنلاین بودن افراد افزایش پیدا کند و شبکه‌های اجتماعی با رشد چشمگیر کاربران مواجه شوند.

 

فناوری 5G؛ داغ‌ترین موضوع این روزها

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین موضوعات این روزها در دنیای فناوری، اینترنت نسل پنجم تلفن‌های همراه به حساب می‌آید که ذهن بسیاری از کاربران را به خود مشغول کرده است. این فناوری چند سالی است که به دنیا راه پیدا کرده اما با در دسترس قرار گرفتن کامل در سال ۲۰۲۰ و همچنینی شیوع ویروس کرونا، بحث‌های حول محور آن گسترش بسیار زیادی پیدا کرد. این روزها تقریباً تمامی گوشی‌های هوشمند بالا رده و میان رده در زمان انتشار از فناوری 5G پشتیبانی می‌کنند و اینترنت نسل پنج در اکثر نقاط جهان از جمله ایران قابل استفاده شده است.

اینترنت 5G

فناوری 5G از چندین جهت پتانسیل‌های زیادی دارد، اینترنت نسل پنجم نه تنها می‌تواند سرعت ارسال و دریافت داده‌ها را به شکل غیرقابل باوری افزایش دهد بلکه پشتیبانی زیادی از اینترنت اشیاء، هوش‌های مصنوعی، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را به همراه دارد. توسعه این فناوری از امسال تا سال ۲۰۳۰ به طور خواهد انجامید و قرار شده بیش از ۱۰۰ میلیارد دستگاه هوشمند به آن متصل شوند. یکی از مواردی که در این فناوری کاربران را بسیار راضی نگه می‌دارد، استفاده از فضای ابری و کاهش نرخ تغییر آن است.

 

رونق کسب و کارهای اینترنتی با رواج خرید آنلاین

طی سال‌های اخیر کاربران شاهد تغییر روش خرید محصولات از نوع سنتی به شیوه جدید و آنلاین بوده‌اند. در حال حاضر بیش از دو میلیارد نفر تمامی خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. این در حالی است که تا سال ۲۰۱۴ تنها یک میلیارد نفر تمایل به خرید اینترنتی داشتند. توسعه خرید اینترنتی از امسال تازه شکل گرفته و پیش‌بینی می‌شود با رشد بیشتری در سال‌های پیش رو مواجه شود.

همان‌طور که پیش از این اشاره شد، علت اصلی گسترش استفاده از گوشی‌های هوشمند و همچنین خریدهای اینترنتی قرنطینه خانگی بوده و هست چرا که مردم ترجیح می‌دهند ریسک بیرون رفتن و بیمار شدن را به جان خود نخرند. به همین دلیل احتمال می‌رود افراد با عادت کردن به نحوه خرید آنلاین این روش را پیش بگیرند و دیگر روش‌های سنتی را اجرا نکنند.

خریدهای اینترنتی

گفتنی است؛ خریدهای آنلاین دیگر به خوراک، پوشاک و لوازم خانه محدود نمی‌شوند، کاربران این روزها می‌توانند خودروهای خود را نیز به صورت اینترنتی خریداری کنند و آن را در نزدیکی خانه تحویل بگیرند. استقبال کاربران برای انجام خریدهای اینترنتی باعث شده مسئولان تصمیم بگیرند امنیت سایبری درگاه‌های اینترنتی بانک‌ها را افزایش دهند و این امر به توسعه علم امنیت سایبری نیز کمک کرده است.

 

ابزارهای موقعیت محور

با شیوع ویروس کرونا و گسترش خطر ابتلا به این بیماری، شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل سعی کردند با اختراع برنامه موقعیت‌یاب کاربران را از خطرهای احتمالی و مناطق آلوده با خبر سازند. گوشی‌های هوشمند تقریباً از ابتدای عرضه خود قابلیت تشخیص موقعیت و مسیریابی را به همراه داشتند، حالا با ایجاد نیازهای جدید برنامه‌های گوشی‌های هوشمند نیز می‌توانند از قابلیت مذکور بیشترین استفاده را ببرند.

برنامه‌های مسیریاب

 

کیف پول‌های مجازی

آخرین موردی که در دنیای گوشی‌های هوشمند مورد توجه بسیار قرار گرفته کیف پول مجازی است. کیف پول‌های مجازی در واقع ابزاری هستند که به کاربران کمک می‌کنند هزینه‌های خود را با سرعت بالا پرداخت کنند. با استفاده از این ابزارها گوشی هوشمند افراد به یک کارت اعتباری تبدیل می‌شود که می‌تواند در لحظه مبلغ مورد نیاز را پرداخت کند.

این نوع ابزارهای مجازی پیش از ۲۰۲۰ نیز مورد توجه کاربران بودند اما با توسعه خریدهای اینترنتی و استفاده بالا از گوشی‌های هوشمند در سال جاری، کیف پول‌های مجازی نیز به یکی از داغ‌ترین مباحث سال تبدیل شدند.

کیف پول مجازی

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

گزارش از امین وصالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار