کد خبر: ۸۸۲۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱ 31 July 2020
 

تابناک/سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی در ذبح دام به مناسبت عید قربان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آبتین حیدرزاده، سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، رعایت اصول بهداشتی در ذبح دام را الزامی دانست و گفت: کشتار دام در معابر و اماکن مسکونی در شرایط کنونی موجب گسترش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو می‌شود.

او با بیان اینکه ذبح دام باید در کشتارگاه‌های دام و تحت نظر کارشناسان دامپزشکی انجام شود، افزود: فراهم کردن زمینه ثبت سفارش خرید تلفنی دام و جلوگیری از تجمع غیرضروری برای خرید دام و فراهم کردن زمینه بسته‌بندی بعد از ذبح دام در کشتارگاه با برچسب گوشت قربانی الزامی است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته حضور خریداران در میادین خرید دام، مشروط به داشتن وسایل حفاظت فردی نظیر ماسک، دستکش و رعایت فاصله فیزیکی است.

حیدرزاده ادامه داد: فروش دام به مشتریان در میادین دام باید مشروط به ذبح آن در کشتارگاه‌های صنعتی هر شهرستان و جلوگیری از خروج دام زنده باشد.

او با تاکید بر اینکه گوشت تازه ذبح شده باید حداقل ۲۴ ساعت قبل از مصرف در دمای یخچال (۴ تا ۸ درجه سانتیگراد) نگهداری شود، تصریح کرد: در هنگام ذبح دام و مثله کردن لاشه دام، ضمن استفاده از دستکش و عینک باید از تماس با حشرات خارجی مثل کنه، کک و ... روی پوست و پشم دام خودداری کرد.

سرپرست معاونت بهداشتی علوم پزشکی گیلان همکاری مراکز خیریه، موسسه‌ها، ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی نظیر کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی را نسبت به دریافت نذورات مردمی و هماهنگی با کشتارگاه‌های صنعتی خواستار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار