مسوول کمیته اطلاع رسانی و مدیریت جو روانی جامعه ستاد استانی مدیریت کرونا در استان البرز با اشاره به ممنوعیت برگزاری آیین روز عرفه و اعیاد قربان و غدیر در مناطق قرمز از لحاظ شیوع کرونا گفت: این آیین‌ها در هیچ کدام از شهرستان‌های البرز برگزار نمی شود.
کد خبر: ۸۸۱۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ 30 July 2020

به گزارش «تابناک البرز» ناصر مقدم گفت: اولویت برگزاری آیین روز عرفه از طریق فضای مجازی بوده و این آیین فقط در مناطق سفید برگزار خواهد شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان البرز از لحاظ شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد این آیین‌ها در هیچ یک از شهرستان‌های استان برگزار نمی‌شود.
وی تاکید کرد: آئین روز عرفه و اعیاد قربان و غدیر فقط در مناطق سفید کشور برگزار می شود و برگزاری آن در سایر مناطق ممنوع است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز گفت: برقراری تعادل میان انجام آئین‌ها و فرائض مذهبی با حفظ سلامت و امنیت جان شهروندان در زمان وقوع بیماری‌های همه گیر در دنیا یکی از حساس ترین موضوعات تصمیم گیران بوده که نیازمند تامل و تدبیر خاص است.
مقدم افزود: بر این اساس و با توجه به مکاتبه‌ معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با معاون امنیتی و انتظامی و رییس کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، این آیین‌ها فقط در مناطق سفید کشور به انجام رسیده و برگزاری آن در سایر مناطق قرمز کرونایی ممنوع است.
ناصر مقدم  بیان کرد: استانداری البرز در مکاتبه ارسالی خود تاکید کرد که برگزاری هر گونه مراسم‌، جشن و نماز عید قربان و غدیر نیز فقط در مناطق سفید از نظر شیوع بیماری کووید ۱۹ انجام خواهد شد و با توجه به وضعیت فعلی استان از نظر رنگ بندی شیوع کرونا لازم است به منظور حفظ سلامت شهروندان از برگزاری هر گونه مراسم و نماز اعیاد قربان و غدیر در مناطق قرمز پرهیز شود.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

بنا بر اعلام روز گذشته (چهارشنبه) سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۲۹۸ هزار و ۹۰۹ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۹۶ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جان‌باختگان این بیماری به ۱۶ هزار و ۳۴۳ نفر رسید، چهار و ۲۷ بیمار نیز در آی سی یو هستند.

سیما سادات لاری روز چهارشنبه بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (هشتم مرداد ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۶۳۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۶۰۴ مورد بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۹۸ هزار و ۹۰۹ رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت با اعلام اینکه ۲۶ استان در وضعیت قرمز یا هشدار هستند، افزود: استانهای تهران، مازندران، گلستان، فارس، آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، ایلام، خراسان رضوی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، لرستان و هرمزگان در وضعیت قرمز قرار دارند.همچنین استانهای آذربایجان غربی، خوزستان، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، زنجان، همدان، کهگیلویه و بویر احمد، مرکزی، یزد، گیلان و قم  هم در وضعیت هشدار قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار