رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: براساس دستورالعمل‌های تدوین شده،‌ فعالیت انبارهای نگهداری کالا در قم به صورت مستمر زیر رصد کارگروه هماهنگی تشدید کنترل و نظارت بر بازار استان قرار می‌گیرد تا با هرگونه تخلف در عرضه کالا مورد نیاز مردم به شدت برخورد شود.
کد خبر: ۸۸۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱ 30 July 2020

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی روز پنجشنبه ضمن اشاره به این که اعضای کارگروه هماهنگی تشدید کنترل و نظارت بر بازار قم، از میان دستگاه‌ها و نهادهای استان انتخاب شدند، بیان کرد: ادارات‌کل امنیتی انتظامی و هماهنگی امور اقتصادی استانداری، تعزیرات حکومتی، گمرکات، اطلاعات و همچنین دادستانی، پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی، معاونت اطلاعات سپاه، اتاق بازرگانی، اتاق اصناف، بازرسی اصناف، معاونت خبر صداوسیما وسازمان صنعت، معدن و تجارت قم اعضای تشکیل‌دهنده کارگروه هماهنگی تشدید کنترل و نظارت بازار استان هستند.

وی افزود: اعضای ثابت گروه‌ عملیاتی بازرسی و نظارت این کارگروه نیز متشکل از نمایندگان دادستانی،‌ سازمان صنعت،تعزیرات حکومتی،‌ معاونت اطلاعات سپاه،‌ پلیس امنیت اقتصادی نیروی انتظامی و بازرسی اتاق اصناف قم است.

وی ادامه داد:‌ انبارهای عمومی، انبارهای واحدهای تولیدی، انبارهای سطح شهر، انبارهای واحدهای پخش کالا و عمده‌فروشی، محل‌های دپوی کالا که بیشترین ورود و خروج کالا را دارد و ساختمان‌های مسکونی که به‌عنوان انبار احتکار کالا از آن‌ها استفاده می‌شود ازجمله اولویت مراکز و محل‌های بازرسی این کارگروه است.

سیجانی گفت: همچنین نهاده‌های دام و طیور، مقاطع فولادی، لوازم‌خانگی، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، لاستیک خودرو (سبک و سنگین)، سیمان، خودرو، مواد پتروشیمی، گریدهای پرمصرف، ماسک و مواد اولیه تولید ماسک، برنج، شکر، روغن، دانه‌های روغنی و سایر کالاهای اولویت‌دار با توجه به شرایط بازار و نیاز مردم ازجمله اولویت کالایی گروه عملیاتی بازرسی و نظارت کارگروه هماهنگی تشدید کنترل و نظارت بازار قم است.

وی بیان کرد:‌ معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت ، معدن و تجارت قم، سخنگوی این کارگروه است و همه اخبار و گزارش‌های مربوط به مبارزه با احتکار و اختفاء تنها از طریق سخنگوی کارگروه رسانه‌ای خواهد شد.

وی ادامه داد: گزارش عملکرد و تصمیمات این کارگروه، درجلسات تنظیم بازار استان ارائه تا از ضمانت اجرایی و مزیت‌های کارگروه تنظیم بازار، در این خصوص استفاده شود.

درمجموع تعداد ۳۶هزار و ۲۵۳ واحد صنفی مجوز دار در استان فعالیت می‌کند که ۲۱هزار و ۶۵۸ مورد آن توزیعی و خدماتی و ۱۴هزار و ۵۹۵ مورد آن تولیدی و فنی است.

 

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار